سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: فروش افسانه‌ای تایتانیک جیمز کامرون را دچار وسواس کرده است.

وسواسی که باعث شد تا کامرون پس از «تایتانیک» گام بعدی را با بررسی‌های بسیار که چند سال هم طول کشید بردارد. «تایتانیک» با رقم یک میلیارد و 800 میلیون دلار در صدر جدول فیلم‌های پرفروش تاریخ سینما ایستاد و با گذشت چند سال هنوز هیچ فیلمی نتوانسته به این رقم حتی نزدیک شود.
کامرون سرانجام بر تردیدهایش غلبه کرد و «هبوط» را مقابل دوربین برد؛ فیلمی که او هیچ عجله‌ای برای اکرانش ندارد. کامرون در تازه‌ترین اظهاراتش اعلام کرد که فیلم تازه‌اش بیش از تابستان 2009 اکران نخواهد شد.

کامرون در گفت‌وگو با ورایتی اضافه کرد: «هبوط» فیلمی علمی تخیلی و جاه‌طلبانه است و می‌توان آن را به مثابه ماجراجویی در جنگل به سبک قدیمی دانست که به روایت داستانی افسانه‌ای منجر می‌شود.
او با اشاره به این که فیلم نیازمند خلق موجودات فضایی جدیدی با زبان و فرهنگ متفاوت بود، افزود: «من نیازمند شخصیت‌هایی بودم که با رایانه خلق شوند و در عین حال صورتی واقعی داشته باشند. به همین خاطر نیاز به تکنولوژی انیمیشن پیشرفته‌ای که بتواند بازی‌ها را ضبط کند، احساس می‌شد. برای همین بیش از یک سال را صرف به کارگیری این تکنولوژی کردم. بازیگران نقش را بازی می‌کردند و بعد ما آن را به نقش‌آفرینی انیمیشن تبدیل می‌کردیم.»
«هبوط» ماجرای سربازی است که در طول جنگ دچار معلولیت شده و به سیاره دیگری فرستاده می‌شود. او در آنجا با گروهی از موجودات انسان‌نما آشنا می‌شود که دارای فرهنگی خاص و متفاوت هستند..

جورج کلونی و علاقه به بالیوود

 جورج کلونی ابراز علاقه کرد در پروژه‌های بالیوودی حضور بیابد.
این بازیگر هالیوودی گویا از علاقه‌مندان جدی فیلم‌ها هندی است. او ابراز امیدواری کرده که لااقل در یک فیلم هندی بازی کند.

علاقه این ستاره‌ هالیوود به ترانه‌ها و آوازهای هندی هم جالب توجه و البته کمی عجیب است. کلونی همچنین رعایت مرزهای اخلاقی در فیلم‌های هندی را نیز می‌پسندد. او نگاه فیلمسازان هندی به مقوله سینما را بسیار مثبت ارزیابی کرده و گفته که سبک کاری بالیوودی‌ها را دوست دارد.

همکاری دنیرو با لوینسن

گروه ادب و هنر- رابرت دنیرو با بری لوینسن همکاری می‌کند. این بازیگر کهنه کار سینما قرار است در فیلم کمدی «چه اتفاقی افتاد» بازی کند. دنیرو در این فیلم نقش یک تهیه کننده عجول هالیوودی را بازی می‌کند. فیلمنامه این اثر براساس خاطرات ارت لیسون نوشته شده است. او در تلاش برای ساخت فیلم جدیدش دو هفته دشوار و سخت را در آب‌هایی سرکرد که تحت هجوم کوسه‌ها بود. گویا حضور شان پن هم در این پروژه قطعی شده است.

دنیرو در حال حاضر فیلم «شبان خوب» را با بازی مت دیمون و آنجلینا جولی بر پرده دارد. این فیلم بعد از «یک قصه برانکسی» دومین تجربه دنیرو در عرصه کارگردانی به شمار می‌آید. فیلمی که دنیرو ابتدا قرار بود در آن بازی کند ولی آن‌قدر علاقه‌مند به فیلمنامه‌اش شد که خود کارگردانی آن را برعهده گرفت.

دنیرو همچنین در فیلم «نیو اورلئان» نقش یک پلیس را ایفا می‌کند. این فیلم توسط تیم‌ هانتر کارگردانی می‌شود و در آن دنیرو  نقش پلیسی را بازی می‌کند که برای تحقیق در باره مرگ مشکوک همکارش که در توفان‌های مرگبار کاترینا جان‌اش را از دست داده، به نیواورلئان می‌رود. دنیرو در این فیلم با فیفتی سنت همبازی می‌شود.

کد خبر 11915

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز