همشهری‌آنلاین: پروژه ملی سامد - سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت - 18 آبان ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

سامد

به گزارش مهر، این پروژه که به منظورتعامل آسان بین مردم و دولت و تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی راه‌اندازی شده است، نظارت موثر دولت بر کلیه فرآیندهای رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردم را فراهم می‌کند.

براساس این گزارش، اهداف طرح سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت عبارتند از ارتقا سطح پاسخگویی دستگاههای اجرایی به مردم، افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات عمومی، توسعه و بهبود استانداردهای ارایه خدمات، ایجاد بستر مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت، تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوط، پاسخگویی سریع و رسیدگی موثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آنان، افزایش نظارت مردمی بر نحوه ارائه خدمات دولتی، سیاست گذاری برای کاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستند سازی و طبقه بندی و اولویت بندی شکایات واصله است.

پروژه "سامد" بر اساس بررسی‌ها و بر آوردهای مدیران و سیاست گذاران این پروژه در دو فاز انجام گرفت، در فاز اول اقداماتی انجام شده که در آن بسترهای مخابراتی و تجهیزات پایه‌ای پروژه سامد مهیا شده و امکان ارتباط مردم با آن از طریق تعدادی از کانالهای ارتباطی نظیر مراجعه حضوری، مکاتبه و تماس تلفنی با شماره ۱۱۱ فراهم شده است.

فازدوم این پروژه نیزشامل تکمیل سایراجزای پروژه و فرآیندهای رسیدگی به شکایات مردم از طریق راههای ارتباطی دیگر مانند پیامک، پست الکترونیک، نمابر و وب سایت بوده است.

گفتنی است هم اکنون استانهای سراسر کشور از طریق استانداری ها و فرمانداری ها مجهز به سامانه "سامد" شده‌اند و 18 آبان نیز راه اندازی این پروژه بوسیله دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور بطور رسمی انجام خواهد شد.

پیش از این قرار بود پروژه "سامد" هفته گذشته افتتاح شود که بدلیل حجم برنامه های رئیس جمهور افتتاح این پروژه به تعویق افتاد.

کد خبر 119110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز