همشهری آنلاین: شهر شمالی اسپانیا ویتوریا – گاستیز، که همه جمعیت آن در فاصله چند قدمی از یک فضای سبز زندگی می‌کند،جایزه پایتخت سبز اروپا برای سال 2012 را دریافت کرد.

Green Capitals

به گزارش خبرگزاری فرانسه اتحادیه اروپا همچنین شهر نانتز به عنوان پایتخت سبز اروپا در سال 2013 انتخاب کرد چرا که این شهر فرانسوی دوباره ترامواهای برقی را به راه انداخته و باعث کاهش آلودگی هوا شده است.

اتحادیه اروپا گفت شهر ویتوریا- گاستیز یک "کمربند سبز" خلق کرده است تا نواحی شهری مخروبه احاطه‌کننده مرکز شهر را بازیابی کند، و تمام جمعیت حدودا 250000 نفری این شهر دست کم در فاصله 300 متری از یک فضای سبزی گشوده قرار دارند.

مقامات در شهر 285 هزار نفری نانتز یک طرح بهبود آب و هوایی را به راه انداخته‌اند که هدف آن کاهش خروجی‌‌های دی‌اکسیدکربن به اندازه یک چهارم تا سال 2020 است.

طرح "پایتخت سبز اروپا" در سال 2010 ایجاد شد تا شهرها را تشویق کند تا کیفیت زندگی‌شان را از راه سیاست‌های دستدار محیط‌زیست بهبود بخشند.

پایتخت سبز امسال اروپا شهر استکهلم است. شهر آلمانی هامبورگ نیز سال آینده تاج سبز بر سر خواهد گذاشت.

هیات داوران این جایزه شامل نمایندگانی از کمیسیون اروپا، سازمان محیط زیست اروپا، یک گروه از شهرداران و کمیته مناطق اتحادیه اروپا است.

کد خبر 118929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز