رقابت‌های جام حذفی ایران روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیگیری شد که مهم‌ترین اتفاق حذف 5تیم لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات بود.

جام حذفی

این در حالی است که تیم‌های سپاهان، استقلال، پرسپولیس، فولاد و ملوان انزلی حریفان خود را از پیش رو برداشتند و به‌نظر می‌رسد که بازی‌های مرحله بعدی شکل حساس‌تری به‌خود بگیرد. البته اگر 5تیم مس کرمان، سایپا، نفت تهران، صبای قم و پیکان قزوین از دور این رقابت‌ها کنار نمی‌رفتند، در مراحل بعدی کیفیت بازی‌ها هم بالا می‌رفت ولی جام حذفی این 5تیم را شوک زده کرد و شکست در این مرحله برای مربیان آنها هم خوشایند نبود.

اعتراض یاوری به میزبانی

صبای قم در بندرعباس مقابل شاهین شکست خورد و این در حالی است که شایعه قطع همکاری محمود یاوری با صبا به شکل جدی شنیده می‌شود و گفته می‌شود این مربی از سیاست‌های مسئولان این باشگاه و دخالت در امور فنی به‌شدت ناراحت است.یاوری که بعد از باخت به شهرداری بندعباس از میزبانی این تیم ناراحت بود، گفت:« به بازیکنان ما در بندرعباس واقعاً ناسزا گفتند. نیکبخت و بیاتی‌نیا بازیکنانی بودند که قبل از بازی با بلندگوی ورزشگاه به آنها ناسزا گفته شد.»

او ادامه داد: «ما در زمین و رختکن بسیار کوچک ورزشگاه نمی‌توانستیم نفس بکشیم، ضمن اینکه شرایط جوی آنقدر به تیم ما فشار آورد که شوت بازیکن خلاق و شوتزنی مانند داوود حقی به دروازه حریف نمی‌رسید. مطمئناً تمام مسائل بیرونی و درونی روی تیم ما تأثیر منفی گذاشت. من به‌دنبال توجیه نیستم ولی بازی‌های جام حذفی باید رفت و برگشت باشد. شرایط بندرعباس به‌گونه‌ای بود که انگار به قتلگاه رفته بودیم و داور ما را سلاخی کرد در ضمن او بازیکن ما را بی‌دلیل اخراج کرد.»

علیدوستی: لیگ در اولویت است

اولین شکست پیکان با سرمربیگری حمید علیدوستی در دیدار مقابل کاوه رقم خورد. علیدوستی در مورد این شکست گفت: «من به خاطر فاصله کم بازی‌مان مقابل صبا به تعدادی از بازیکنان مصدوم‌ نظیر میرزاپور، تاجیک و ارزانی استراحت دادم. از سوی دیگر اولویت من بازی‌های لیگ است چون شرایط خوبی نداریم. البته دوست داشتم در بازی با کاوه برنده باشیم اما فاصله کم بازی‌ها و شرایط بحرانی پیکان اجازه این کار را به ما نداد.

با این حال در ضربات پنالتی که در آن شانس تیم‌ها برابر است بازی را باختیم.» علیدوستی در مورد آینده تیمش تاکید کرد: «ما در وهله نخست سعی داریم تیم‌مان را از بحران خارج کنیم و پس از آن به نتیجه‌گیری هرچه بهتر در بازی‌های لیگ فکر می‌کنیم. در مجموع بازی با کاوه دیدار تدارکاتی بسیار خوبی بود. من بهترین استفاده را از این دیدار برای بازی‌های پیش‌رو از جمله بازی با صبا بردم و به شناخت بهتری از بازیکنان رسیدم.»

نکته قابل توجه در مورد شکست تیم‌های لیگ برتری در جام حذفی این است که بعد از باخت سایپا، مس کرمان و نفت تهران، مایلی کهن، مرفاوی و فرکی حاضر نشدند در کنفرانس مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران پاسخ بدهند.در ضمن گفته می‌شود که مسئولان سایپا و مس از حذف تیمشان ناراحت هستند و حتی از مربیان خود در مورد این شکست‌ها توضیح خواسته‌اند.

احتمال رویارویی

سپاهان که روز سه‌شنبه موفق شد با شکست ماشین‌سازی‌ جواز صعود به مرحله بعدی را بگیرد، باید به مصاف راه آهن برود. سپاهان اگر بتواند از سد راه آهن عبور کند و پرسپولیس هم اگر موفق به شکست داماش گیلان شود، مصاف حساس پرسپولیس و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی بسیار جذاب خواهد بود. این دو تیم که در سال‌های اخیر بارها در نیمه‌نهایی و فینال این مسابقات حاضر بوده‌اند شاید این بار در مرحله ما قبل نیمه نهایی با هم روبه‌‌رو شوند تا از هم‌اکنون روزشمار این بازی جذاب و نفسگیر آغاز شود.

در طرف دیگر قرعه، اما تیم‌های مطرحی مثل استقلال، ذوب آهن، تراکتورسازی و ملوان، حضور دارند. استقلال درصورت پیروزی مقابل شاهین بوشهر شاید حریف ذوب‌آهن شود چرا که ذوبی‌ها با شهرداری یاسوج بازی دارند و درصورت پیروزی در این مسابقه با کاوه دیدار خواهند کرد و اگر ذوب آهن در این مسابقه هم پیروز باشد در مرحله یک‌چهارم نهایی با استقلال روبه‌رو خواهد شد.این مرحله درصورتی که 2تیم اصفهانی و 2تیم تهرانی با هم روبه‌رو شوند جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

کد خبر 118853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز