سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

محمد ملاحسینی: رابسون ده سوزا ملقب به روبینیو ۲۵ ژانویه سال ۱۹۸۴ در سائو ویسنته برزیل به دنیا آمد

روبینیو

روبینیو (Robinho) که ۱۷۲ سانتیمتر قد دارد در پست پشت فوروارد و فوروارد بازی می‌کند. وی فوتبال حرفه‌ای را از تیم سانتوس (همان باشگاهی که در نوجوانان و جوانان این تیم از سال ۱۹۹۶ بازی می‌کرد) در کمپونیتوی برزیل در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد.

وی در سال ۲۰۰۳ در زمانی که تیم سانتوس مایوس کننده ظاهر می‌شد بازی کرد و در آن سال کار خاصی را نتوانست انجام دهد، اما در فصل بعد در سال ۲۰۰۴ با بازی خوب و خیره کننده توانست ۲۱ گل در ۳۶ بازی برای این تیم بزند و ظهور ستاره‌ای جدید در دنیای فوتبال را ندا دهد.

وی در مجموع ۱۱۱ بازی که برای این تیم انجام داد توانست ۴۶ گل بزند. در همان زمان از باشگاه‌های بزرگ اروپایی مثل رئال مادرید، چلسی، بایرن مونیخ، لیورپول و آث میلان، پیشنهاداتی دریافت کرد. اما باشگاه سانتوس به روبینهو رضایت‌نامه نداد.

در سال ۲۰۰۴ زمانی که مادرش دزدیده شد و دو ماه بعد که آزاد شد، وی بدون توجه به رضایت‌نامه از باشگاه سانتوس و بدون توضیح عمومی در این رابطه تصمیم قطعی برای ترک کشورش گرفت.

در تابستان سال ۲۰۰۵ روبینیو با مبلغ ۳۰ میلیون دلار به باشگاه رئال مادرید پیوست. وی اولین بازی برای این باشگاه را در برابر کادیز انجام داد. در فصل اول حضورش در این تیم توانست با انجام ۳۷ بازی ۸ گل بزند.

با آغاز فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ در زمان مربیگری فابیو کاپلو که به او کمتر اعتقاد داشت، اکثر اوقات روی نیمکت می‌نشست. اما با تمرینات سخت بعد از فصل زمستان خود را به کاپلو تحمیل کرد تا به ترکیب اصلی بازگردد و قهرمانی در این فصل را با تیم رئال مادرید جشن بگیرد. روبینیو در رئال مادرید ۱۰۱ بار به میدان رفت و ۲۵ گل برای این تیم به ثمر رساند.

در سال ۲۰۰۸ وی به لیگ برتر و تیم منچستر سیتی رفت و در ۲ سالی که برای این تیم به میدان رفت، در مجموع ۴۱ بازی انجام داد و ۱۴ گل زد و سال ۲۰۱۰ با تیم آث میلان قرارداد ۴ ساله به ارزش ۲۵ میلیون دلار بست.

روبینیو در سال ۲۰۰۳ به تیم ملی برزیل دعوت شد و تا سال ۲۰۱۰ بازی‌های درخشانی برای تیم کشورش انجام داد.

وی با وجود ستارگان پرشمار برزیل جایگاه ویژه‌ای برای خود کسب کرده بود و در۸۱ بازی که با پیراهن تیم ملی برزیل به میدان رفته بود، ۲۵ گل به ثمر رساند.

روبینیو در سال ۲۰۱۰ از جمله بازیکنان اصلی تیم برزیل بود که در مقابل تیم ملی ایران به میدان آمده بودند.

کد خبر 118718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز