سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک جراح و متخصص ارتوپدی گفت: افراد معمولا پس از 65 سالگی به پوکی استخوان دچار می‌شوند اما آنان می‌توانند با رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی از ابتلا به این عارضه پیشگیری کنند.

پوکی استخوان

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد فتحی در حاشیه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی جراحان ارتوپدی درباره پوکی استخوان اظهار کرد: پوکی استخوانی بیشتر در سنین میانسالی و پس از 65 سالگی به وجود می‌آید و در زنان یائسه مسائل هورمونی نیز دخیل است چرا که هورمون باعث ترمیم بهتر استخوان‌ها می‌شود.

وی درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آرتروز اظهار کرد: برخورداری از رژیم غذایی مناسب یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است چرا که لازم است کلسیم و پروتئین کافی به بدن برسد. تحرک کافی نیز از دیگر عوامل جلوگیری از پوکی استخوان است زیرا باعث تحریک استخوان سازی می‌شود.

این جراح ارتوپدی درباره مصرف قرص‌های کلسیم اظهار کرد: مصرف قرص‌های کلسیم خوب است البته کلسیم را به صورت تزریقی نیز می‌توان دریافت کرد. مصرف لبنیات نیز بسیار مفید است. بهتر است روزانه یک تا دو لیوان شیر نوشیده شود.

فتحی درباره دریافت کلسیم از مواد گیاهی اظهار کرد: گیاهان بیشتر حاوی مواد معدنی هستند بنابراین می‌توان کلسیم را از مواد غذایی دیگر دریافت کرد.

کد خبر 118696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز