همشهری آنلاین: یک مهندس آلمانی ممنوعیت فروش لامپ‌های رشته‌ای بیش از 60 وات در اتحادیه اروپا را با بازاریابی لامپ‌های تولیدی‌اش به عنوان "مینی‌هیتر" دور زد.

light bulb

به گزارش خبرگزاری رویترز زیگفرید راتوسر و برادر زنش برای واردات و پخش لامپ‌های رشته‌ای 75 و 100 وات در اروپا راهی قانونی یافت- او لامپ‌ها را در چین تولید کرد و به عنوان "وسائل گرم‌کننده کوچک" آنها را وارد کرد و به عنوان "لامپ حرارتی" به فروش رساند.

اتحادیه اروپا برای بهبود بهره‌وری انرژی فروش‌ لامپ‌های رشته‌ای بالاتر از 60 وات را ممنوع کرده است و این ممنوعیت باعث ناخشنودی این مهندس آلمانی ساکن شهر اسن در غرب آلمان شده بود.

لامپ‌های 75 واتی برای همیشه در اتحادیه اروپا خاموش شدند

راتوسر مقررات اتحادیه اروپا را مطالعه کرد و متوجه شد که از آنجایی که لامپ‌های رشته‌ای قدیمی بیشتر از آنکه نور تولید کنند، حرارت تولید می‌کنند- براساس محاسبه او 95 درصد برون‌ده این لامپ‌ها حرارت است - می‌توان آنها را به صورت قانونی به عنوان گرم کننده فروخت.

از آنجا که قیمت این لامپ‌های به اصطلاح حرارتی تنها 1.69 یورو بود- اولین مجموعه چهارهزارتایی آنها تنها در سه روز به فروش رفت.

راتوسر وعده داده است که به ازای هر لامپ حرارتی که می‌فروشد 30 سنت برای نجات جنگل‌های بارانی اهدا کند. به نظر این مهندس 49 ساله این شیوه راه بهتری برای حفاظت از محیط زیست است، تا سرمایه‌گذاری برای ساختن لامپ‌های کم‌مصرف که حاوی جیوه سمی هستند.

کد خبر 118622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز