همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه گفت: لغو روادید و تسهیل رفت و آمدها با کشورهای همسایه و دیگر کشورها در دستور کار این وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا، منوچهر متکی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی افزود: این سیاست درجهت گسترش ارتباطات بین ملتها در دستور کار ماست.

وی گفت: در آینده نزدیک روادید با گرجستان بصورت دو طرفه لغو می شود و در باره آذربایجان نیز با توجه به اینکه ما لغو روادید یکطرفه اعمال کرده ایم، انتظار می رود مقامهای آذری نیز بتدریج برای این منظور ترغیب شوند.

وزیر امور خارجه در تشریح سیاست خارجی کشور، از افزایش مخاطبین نظام اسلامی و گسترش پیام انقلاب در دنیا خبر داد و گفت: امرو توجه ها به پویایی و جهانگیر شدن انقلاب اسلامی است و برخلاف برخی تبلیغات علیه ایران سفر دکتر احمدی نژاد به لبنان باعث وحدت و ارامش در این کشور شد.

به گفته وی، ورود ایران به مرزهای ناشناخته علم موجب بهت جهانیان شده و این حایگاه مایه افتخار ملت است.

وزیر امور خارجه که به نمایندگی از دکتر احمدی نژاد در این شهرستان حضور پیدا کرده است، با اشاره به استعدادهای شهرستان گرمی بر لزوم جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این منطقه تاکید کرد و گفت: وزارت خارجه آماده همکاری در این زمینه است.

متکی با اشاره به موضوع گمرک و بازارچه آزادلو شهرستان گرمی گفت: در ماههای آینده در سفر رییس جمهور به جمهوری آذربایجان این مساله مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، فعال سازی این گمرک منوط به توافق جمهوراذربایجان است و ما در مرز افغانستان نیز نظیر چنین مساله ای داریم و باید با طرف مقابل به توافق برسیم.

وی همچنین در باره اکتشاف نفت در گرمی گفت: دولت در این زمینه نیز بصورت جدی پیگیر کار خواهد بود.

نماینده مردم گرمی نیز در این جلسه گفت: ما بر گشایش گمرک آزادلو بعنوان یک مطالبه مهم مردمی اصرار داریم و انتظار می رود با تحقق این امر از میزان مهاجرت مردم ازاین شهرستان کاسته شود.

' ولی اسماعیلی ' استقرار کارخانه های صنعتی، مهار اب، تداوم خط راه اهن از اردبیل به این شهرستان و اشتغال جوانان را از خواسته های مردم از دولت ذکر کرد.

وی با اشاره به در حال اجرا بودن سد کلاسر در این شهرستان، حمایت دولت را برای استفاده گرمی از اعتبارات ویژه سدهای مرزی خواستار شد.

کد خبر 118605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز