همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای کانادایی خود با اشاره به منشور حقوق بشر اسلامی بر ضرورت احترام به دیدگاه های سایر ادیان و فرهنگ ها تاکید کرد و تحمیل نگاه غرب در زمینه حقوق بشر را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حاشیه اجلاس دوستان پاکستان که روز جمعه در مقر شورای اروپا در بروکسل برگزار شد منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران به درخواست وزیر امور خارجه کانادا با وی دیدار و گفتگو کرد.

متکی در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در زمینه موضوعات مرتبط با حقوق بشر استاندارد دوگانه غرب در برخورد با مسائل حقوق بشری و همچنین بهره برداری سیاسی از مقوله حقوق بشر در برخورد با سایر کشورها را مورد انتقاد قرار داد و بر لزوم تغییر در ساختارهای ناعادلانه بین المللی تاکید و اقدام کانادا در بانی شدن قطعنامه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر را اقدامی سیاسی و مبتنی بر استاندارد دوگانه ذکر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به منشور حقوق بشر اسلامی بر ضرورت احترام به دیدگاه های سایر ادیان و فرهنگ ها تاکید و تحمیل نگاه غرب در زمینه حقوق بشر مبتنی بر تفکر لیبرال دموکراسی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

متکی همچنین به موفق نبودن ساختار بین المللی در 60 سال گذشته در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اشاره و بر لزوم بازنگری در این ساختارها تاکید کرد.

وزیر خارجه کانادا نیز در این دیدار با مورد اشاره قرار دادن موضوع قاچاق مواد مخدر از افغانستان، جلوگیری از ترانزیت آن را موضوع مهمی دانست که دو کشور می تواند در زمینه مبارزه با آن همکاری نمایند.

 

کد خبر 118464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز