همشهری آنلاین: داوری بهترین کتاب سال جشن خانه موسیقی دوشنبه گذشته برگزار شد و هیات داوران کتابهای برتر در سه بخش آموزشی، تالیفی - پژوهشی و ترجمه را در شب جشن موسیقی معرفی خواهند کرد

جشن یازدهم خانه موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین از سایت خانه موسیقی از میان 201 عنوان کتاب رسیده به دبیر خانه جشن خانه موسیقی، 85 عنوان کتاب در بخش آموزشی، 53 عنوان کتاب در بخش تالیفی- پژوهشی و 63 عنوان کتاب در بخش ترجمه در مسابقه شرکت کردند که هیات داوران در هر بخش سه نامزد را برای دریافت بهترین کتاب سال معرفی کردند.

از سوی دیگر سید ابوالحسن مختاباد دبیر بخش کتاب این جشن، جزییاتی دقیق‌تر از روند برگزاری بخش کتاب را در گفت و گو با خبرگزاری کتاب بیان کرد.

به گفته مختاباد دکتر  «محمد سریر» سال گذشته در جلسه کانون مدرسان  خانه موسیقی برای انتخاب بهترین کتاب موسیقی در جشن خانه موسیقی پیشنهاد داد؛ روی این طرح در کانون پژوهشگران کار شد و در نهایت در فراخوان یازدهمین دوره جشن انتخاب کتاب برتر موسیقی گنجانده شد.

وی ادامه داد: در این فراخوان اعلام شده علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های خود را در سه بخش ترجمه، آموزش و پژوهشی و تالیفی که طی سال 85 تا خرداد 89 منتشر شده به دبیرخانه جشن ارسال کنند.

رئیس کانون پژوهشگران خانه موسیقی افزود: از زمان اعلام فراخوان تا زمان تمدید آن بیش از 200 عنوان کتاب به دبیرخانه جشن رسید. این آثار توسط «دکتر مصطفی کمال پورتراب »، «بهروز وجدانی» و «هومان اسعدی» مورد داوری قرار گرفت. داوری این متون 19 مهر به پایان رسید. هر بخش سه برگزیده دارد  و اسامی برگزیدگان روز جشن اعلام خواهد شد.

وی توضیح داد: کیفیت آثار با توجه به فراخوان اعلام شده خوب بود و این موضوع نشان دهنده پیشرفت جریان تالیف و ترجمه کتاب در حوزه موسیقی است.

مختاباد افزود: افزودن این بخش به جشن خانه موسیقی موجب تشویق ناشران، مولفان و مترجمان است. این مسابقه موجب می‌شود آثار آنان به خوبی معرفی شود.

وی اظهار امیدواری کرد دبیرخانه دایمی انتخاب کتاب‌های برتر موسیقی تشکیل شود تا به شکل جزیی‌تر به این آثار پرداخته شود و حتی بخش تصحیح متون موسیقی به بخش‌های داوری اضافه گردد.

یازدهمین جشن خانه موسیقی 26 مهر در تالار وحدت برگزار خواهد شد. انتخاب بهترین آلبوم موسیقی و اهدای جایزه پرویز مشکاتیان به بهترین سنتورنواز از بخش‌های مهم دیگری است که برای نخستین بار در جشن خانه موسیقی برگزار می‌شود

کد خبر 118423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز