همشهری آنلاین: پرونده پنجمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی پومسه جهان با ایستادن تیم ملی ایران بر سکوی چهارم بسته شد.

poomse

این دوره از رقابت‌ها که از روز جمعه (16 مهر) در تاشکند ازبکستان آغاز شده بود یکشنبه شب با تکرار قهرمانی کره‌جنوبی برای پنجمین دوره متوالی خاتمه یافت. پومسه روهای ایران با کسب 1 مدال طلا، 5 نقره و 5 برنز و با یک پله نزول نسب به سال گذشته عنوان چهارم را کسب کردند.

به گزارش مهر، کره جنوبی با 9 مدال طلا و 2 برنز قهرمان شد. ویتنام با 2 طلا ، 1 نقره و 2 برنز عنوان نایب قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کرد و ترکیه که سال گذشته هشتم شده بود با 2 مدال طلا و 4 برنز و پنچ پله صعود بر سکوی سوم ایستاد. آلمان با 1 طلا، 3 نقره و 3 برنز، انگلستان، روسیه و فیلیپین هر کدام با یک طلا عناوین پنجم تا هشتم را به خود اختصاص دادند.

در روز پایانی این مسابقات در تیمی گروه سنی 19 تا 30 سال تیم ایران با ترکیب علی نادعلی، میلاد یعقوبی و اکبر فروزان به همراه چین بعد از فیلیپین و آلمان به مدال برنز مشترک دست یافت. محمد تقی حاتمی در رده سنی 31 تا 40 سال بعد از نمایندگان کره جنوبی و مصر به همراه پومسه رویی از اسپانیا به مدال برنز دست یافت.

در تیمی گروه سنی 19 تا 30 سال بانوان تیم ایران متشکل از کلثوم مددخانی، نسترن ملکی و مهسا مردانی به مدال نقره رسید. در این رده ویتنام اول شد، چین و آلمان نیز به طور مشترک در جای سوم ایستادند.

فاطمه اسدپور در گروه سنی 31 تا 40 سال بانوان پنجم شد. در این بخش کره جنوبی، آمریکا، چین تایپه و کلمبیا مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کردند. در رده سنی 41 تا 50 سال زهرا افتخاری در فینال موفق به کسب امتیاز لازم نشد و به عنوان هشتمی رسید.

تیم ملی تکواندو ایران در دوره قبلی این رقابت‌ها که در مصر برگزار شد با همین تعداد مدال سوم شده بود، در سومین دوره سال 2008 به میزبانی ترکیه با دو طلا، سه نقره و چهار برنز نایب قهرمان شده بود. در سال 2007 در دومین دوره مسابقات با دو طلا، یک نقره و چهار برنز ت سوم شده بود و در اولین دوره هم تیم ایران عنوان نایب قهرمانی را با چهار نقره و سه برنز کسب کرده بود.

در پایان این مسابقات جایزه پیشرفت فدراسیون جهانی به کشورهای پرو ، لبنان و فنلاند، و جایزه فعالیت به کشورهای کنگو، کلمبیا و لیبی تعلق گرفت. "مصطفی ایلماز" از ترکیه با دو طلا در بخش تیمی و انفرادی بهترین تکواندوکار و "سئونگ هو" از کره، احمد حسن از مصر ، "الیو میلا" از شیلی، "مئونس ورا" از بلژیک و "روبرتو لوپز" از مکزیک به عنوان بهترین داوران انتخاب و معرفی شدند.

تیم ملی یکشنبه شب در محل سفارت ایران میهمان کشاورزاده، سفیر ایران در ازبکستان بودند و ساعت چهار بامداد به وقت محلی تاشکند را به قصد تهران ترک کرد.

کد خبر 118098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز