همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه با بیان این که مواد غذایی فرآوری شده، سوسیس و کالباس در افزایش استرس نقش بسزایی دارند، گفت: در مقابل ماست، شیر، لاکتونین موجود در کاهو و برخی از سبزیجات و میوه‌ها مانند سیب و انگور در ایجاد آرامش جسمی و روحی افراد تاثیرگذار هستند.

دکتر مسعود کیمیاگر در گفت وگو با ایسنا، گفت: همان اندازه که مصرف میوه‌ها می‌تواند در کاهش استرس تاثیرگذار باشد مصرف چای، قهوه و نوشابه‌های حاوی کافئین نیز در افزایش اضطراب و استرس موثر است.[کافئین، عامل و مانع سردرد]

وی تصریح کرد: برخی از افراد گمان می‌کنند که مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند آنها را از مشکلات و دغدغه‌های زندگی روزمره‌شان رها کند ولی این در حالی است که براساس تحقیقات، مصرف این نوع از نوشیدنی‌ها در دراز مدت فرد را با استرس بیشتری مواجه خواهد کرد.

دکتر کیمیاگر تاکید کرد: عادات نامناسب غذایی مانند خوردن غذا در حین انجام کار و در اماکن شلوغ و پر سر و صدا نیز امکان هضم آن را دشوار کرده و فرآیند غذا را با اختلال مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: مواد غذایی که به صورت بسته بندی در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شوند نیز دارای مقدار مشابهی از افزودنی‌های غذایی هستند که در افزایش هیجانات روحی و جسمی انسان تاثیرگذار است.

وی در پایان گفت: بیشتر مواد غذایی طبیعی دارای کارکرد مشابهی در کاهش استرس و اضطراب هستند و در مقابل مواد غذایی فرآوری شده علاوه بر ایجاد مشکلات گوارشی، در افزایش هیجانات روحی و جسمی افراد موثر هستند.

 

کد خبر 118027
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز