همشهری‌آنلاین: بر اساس جدیدترین آمار شرکت StatCounter، سهم مایکروسافت از بازار مرورگر اینترنتی، به زیر 50 درصد سقوط کرده است.

آمار وب‌گرد

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش این شرکت مونیتورینگ اینترنت، در سطح جهانی 49.87 درصد از کاربران از نسخه‌های اینترنت اکسپلورر، 31.5 درصد از فایرفاکس و 11.54 درصد از کروم گوگل استفاده می‌کنند. کروم به‌ویژه بسیار قوی عمل کرده و در یک سال گذشته سهم بازارش را سه برابر کرده است.

به گفته مدیر اجرایی StatCounter، این یک نقطه عطف در جنگ مرورگرهاست. تنها دو سال قبل اینترنت اکسپلورر با 67 درصد سهم، بازار جهانی مرورگرها را در اختیار داشت.

مایکروسافت هم‌چنان بیش‌تر بازار مرورگر را در آمریکا در اختیار دارد، در حالی که سهم فایرفاکس 27.21 درصد و کروم 9.87 درصد است. سهم اینترنت اکسپلورر در میان کاربران اروپایی به 40.26 درصد رسیده که به قوانین اتحادیه اروپا برای فراهم کردن امکان انتخاب مرورگر پیش فرض به کاربران، نسبت داده شده است.

غول نرم‌افزاری مایکروسافت تلاش می‌کند با اینترنت اکسپلورر 9 بتواند ابتکار عمل را در بازار مرورگرها به دست بگیرد اما با مشکل کاربرانی مواجه است که هم‌چنان از ویندوز اکس‌پی استفاده می‌کنند. [اینترنت اکسپلورر 9، وارد می‌شود]

کد خبر 117768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز