همشهری آنلاین: تا وقتی که کودکان رژیم غذایی متنوعی داشته باشند، به مکمل‌ها نیازی ندارند.

مکمل ویتامینی و معدنی

اگر کودکان بدغذا باشند، ممکن است مقادیر کافی از ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر را دریافت نکنند:

کلسیم:

اکثر کودکان تا زمانی که شیر می‌خورند و ماست و پنیر جایی در رژیم غذایی‌شان دارد، کلسیم را به مقدار کافی دریافت می‌کنند. با این حال، کودکانی که شیر نمی‌نوشند یا فرآورده‌های لبنی نمی‌خورند، ممکن است به مکمل کلسیم نیاز داشته باشند.

ویتامین D:

اگر کودکی گوشت یا ماهی‌های روغنی نخورد، به مقدار کافی بیرون از خانه و زیر نور خورشید نباشد، و یا اگر پوستش مواجهه کافی با نور نداشته باشد (به خاطر پوشیدن لباس‌هایی در بیرون از خانه که تقریباً تمام سطح پوست را بپوشانند)، باید قطره ویتامین دریافت کند تا دریافت کافی ویتامین D تضمین شود. کمبود ویتامین D می‌تواند راشیتیسم ایجاد کند که این بیماری ممکن است به بدشکلی دایمی استخوان‌ها منجر شود

ویتامین K:

برای پیشگیری از اختلالات خونریزی‌دهنده نوزادی، بلافاصله پس از تولد ویتامین K تزریق می‌گردد.

فلوراید:

فلوراید به تقویت دندان‌ها و کاهش خطر پوسیدگی آنها کمک می‌کند. با این حال، با وجود افزوده شدن فلوراید به بعضی از منابع آب آشامیدنی، مهم است که از دندانپزشک در مورد نیاز کودک به مکمل سوال شود. در صورت نیاز، می‌توان مکمل فلوراید را پس از سن 6 ماهگی تجویز کرد.

آهن:

شیرخواران معمولاً تا 4 ماه ذخایر آهن کافی را از مادر خود دریافت کرده‌اند. این شیرخواران اگر توسط شیر مادر تغذیه نشوند، باید شیر خشک غنی شده توسط آهن دریافت کنند. هنگامی که شیرخواران شروع به خوردن غذاهای جامد می‌کنند، باید به منظور پیشگیری از خطر کمبود آهن به آنها غذاهای تهیه شده از غلات غنی شده با آهن داده شود.

 

 

کد خبر 117463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز