شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: راجینکانت، راهنمای اتوبوسی که به یک ابرستاره سینمای هند بدل شد، سه سال پس از آخرین فیلم پرفروشش با فیلمی که انتظار می‌رود همه رکوردهای فروش را بشکند روز جمعه اول اکتبر به پرده نقره‌ای بازگشت.

Endhiran

به گزارش خبرگزاری فرانسه آخرین فیلم این ستاره 60 ساله، فیلم تامیل‌زبان Endhiran با بودجه‌ای 1.65 میلیارد روپیه‌ای (35 میلیون دلاری)‌ است که آن را به پرهزینه‌ترین فیلم هندی که تا به حال ساخته شده است،‌ بدل می‌کند.

این فیلم حادثه‌ای علمی- تخیلی، که در تقریبا دو هزار سالن سینما در سراسر جهان به نمایش در خواهد امد، اولین اکرانش را در هند در ساعت 5 صبح شروع کرد، در حالیکه گروهی از مشتاقان تمام شب را به انتظار خرید بلیط در صف مانده بودند.

برخی از مشتاقان فیلم را با زدن ترقه، طبل زدن، ریختن گل بر روی پرده سینما و حتی شستن پوستر‌های در اندازه واقعی راجینکانت با شیر- نشانه‌ای از پاکی- اکران آن را جشن گرفتند.

حضور راجینکانت که در بیش از 150 فیلم بازی کرده است، بر روی پرده به ببری در حال جهش تشبیه شده است و طرفداران او در جلوی ماکت‌های در اندازه واقعی از او برای موفقیت آخرین فیلمش دعا می‌کنند.

در شهر جنوبی چنانی در ایالت زادگاه راجینکانت،‌ تامیل نادو، پوسترهای در اندازه واقعی و بیل‌بوردهای این ابر ستاره خیابان‌ها و سالن‌های سینما را پر کرده‌اند.

در این فیلم که با زبان هندی با نام "روبات" یا "روبو" اکران می‌شود، آیاشوارا رای، یکی از مشهورترین هنرپیشه‌های زن بالیوود و عروس ابرستاره دیگر سینمای هند آمیتاب باچان نیز بازی می‌کند.

فیلمبرداری فیلم Endhiran هنرپیشه‌ها را به سراسر دنیا برد از یک محل باستانی اینکا، ماچو پیچو، در پرو تا برزیل و آمریکا.

راجینکانت که فردی انزواجوست،‌ در دهه 1970 شغلش به عنوان راهنمای اتوبوس را ترک کرد تا به تحصیل درام بپردازد و از آن هنگام در بیش از 150 فیلم بازی کرده است.

کد خبر 117365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز