در پی اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در اعمال تحریم علیه هشت نفر از مقامات جمهوری اسلامی ایران که با هدف حمایت از آشوب‌های سال گذشته انجام شد، خانم لئو آگوستی سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید تهران به نامبرده ابلاغ شد

امور خارجه

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، مدیرکل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه به سفیر سوئیس گفت: اقدام دولت آمریکا دخالت آشکار در امور داخلی ایران و نقض صریح بند اول بیانیه الجزایر است.

وی افزود: این اقدام به معنی اخلال در نظم بین المللی است زیرا هیچ اصل در حقوق بین‌الملل چنین اجازه ای را به دولت آمریکا نمی‌دهد.

همچنین سوء استفاده سیاسی از مفهوم انسانی حقوق بشر به معنی تضعیف این مفهوم مقدس است لذا مسئولیت در هر سه مورد متوجه دولت آمریکا خواهد بود.

این مقام وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه در رأی گیری روز چهارشنبه  7 مهر شورای حقوق بشر، دولت آمریکا تنها دولت مخالف گزارش هیأت کارشناسی سازمان ملل در خصوص نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان آزادی بود، تأکید کرد: این امر نشان می‌دهد دولت آمریکا به عنوان حامی مهمترین مورد نقض حقوق بشر و دولت ناقض حقوق بشر، نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد و از این مفهوم سوء استفاده سیاسی کند.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، سفیر سوئیس در این دیدار گفت: پیام اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران را به دولت آمریکا ابلاغ خواهد کرد.

کد خبر 117309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز