همشهری آنلاین: بر اساس یک بررسی جدید، رکود اقتصادی و صورتحساب‌های ماهانه بالا موجب شده تا مصرف‌کنندگان از تلفن‌های همراه خود به مدت طولانی‌تری استفاده کنند.

cell phone

بر اساس نظرسنجی شرکت J.D. Power and Associates از شش هزار و 821 کاربر تلفن هوشمند، مدت زمانی که کاربران برای تغییر تلفن همراه خود دست نگه می‌دارند، 17 درصد نسبت به سال 2009 افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، در حال حاضر کاربران تلفن همراه به طور متوسط به مدت 20 ماه و نیم از یک گوشی استفاده می‌کنند که طولانی‌ترین زمان ثبت شده از سوی شرکت J.D. Power and Associates از زمان آغاز بررسی دارندگی گوشی در سال 1999 است.
طبق این گزارش، در واقع طولانی‌تر شدن استفاده از یک گوشی نه به دلیل علاقه مصرف‌کنندگان به آن، بلکه به علت نگرانی‌های اقتصادی است.
اما نگرانی اقتصادی تنها یکی از مشکلات است و مشکل دیگری که مشترکان تلفن همراه با آن روبه‌رو هستند، صورتحساب‌های ماهانه بالاتر است که متوسط آن در سال جاری 78 دلار بوده است، در حالی که یک صورتحساب ماهانه معمولی در سال 2007 حدود 69 دلار بود.
این افزایش هزینه صورتحساب به هزینه‌های داده و افزایش استفاده از پیام‌های کوتاه برای ارتباط کاربران با یکدیگر نسبت داده شده است.

کد خبر 117044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز