همشهری آنلاین: یک گزارش نشان می‌دهد امسال هزینه‌های جهانی نگهداری از بیماران مبتلا به زوال عقل به یک درصد تولید ناخالص جهانی، معادل 604 میلیارد دلار خواهد رسید

dementia-rising-costs

به گزارش بی‌بی‌سی، این گزارش که موسوم به گزارش جهانی آلزایمر است می‌گوید این میزان حتی بیشتر از درآمد سالانه شرکت‌هایی مانند وال‌مارت و اکسون موبیل است. در ادامه اخطار می‌دهد که این بیماری به دلیل هزینه‌های سنگینش بیشترین خطر را متوجه جوامع می‌کند.

 بسیاری از پزشکان و تیم جمع‌آوری این گزارش خواستار اضافه شدن زوال عقل به فهرست بیماری‌های خطرناک سازمان جهانی بهداشت هستند.

 آن‌ها معتقدند سرمایه گذاری بیشتر برای درمان این بیماری می‌تواند در آینده هزینه‌های روبه افزایش درمان و نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر را به شدت کاهش دهد. چرا که با افزایش امید به زندگی و افزایش میانگین سن جوامع تعداد و همچنین مدت زمان لازم برای نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر نیز افزایش می‌یابد.

 گفتنی‌است میزان افراد مبتلا به زوال عقل در سال 2030 میلادی به دوبرابر و در سال 2050 به سه برابر میزان کنونی خواهد رسید.

 اما متخصصان می‌گویند میزان هزینه‌های نگهداری از آن‌ها رشد بیشتری نسبت به تعدادشان خواهد داشت چرا که هر سال متدهای پیشرفته تر و پرهزینه‌تری برای درمان و نگهداری از بیماران مبتلا به زوال عقل ارائه می‌شود.

 مارک ورتمن، مدیر سازمان جهانی آلزایمر می‌گوید: "وسعت این بیماری نشان دهنده نیاز آن به توجه بین‌المللی است. تاریخ نشان داده که بسیاری از بیماری‌های بزرگ با آگاهی مردم جهان و تصمیم‌های سیاسی درست برای سرمایه گذاری برای درمان آن‌ها قابل پیشگیری و مدیریت هستند."

کد خبر 116589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز