همشهری آنلاین: شرکت لاکزوتیکا تولید اولین سری از عینک‌های سه بعدی مخصوص مشاهده فیلم‌های سه بعدی با قابلیت طبی را در دستور کار دارد. لنزهای این عینک بر اساس شماره چشم کاربر ساخته می شوند.

3d television

تلویزیون‌های 3 بعدی مدتی است که از سوی برخی شرکت های بزرگ صوتی و تصویری ارائه شده اند. به نظر می رسد که با وجود جذابیت های ویژه تماشای فیلم های 3 بعدی و با وجود تبلیغات انبوهی که تولیدکنندگان برای این محصول داشته اند، فروش این تلویزیون ها در حد قابل انتظار تولید کنندگان نبوده است.

قیمت بالا، ترس از تاثیر این تلویزیون ها بر سلامت، وجود نداشتن تعداد زیاد فیلم هایی که با این تکنولوژی تولید شده اند همه و همه می توانند در میزان فروش موثر باشند.

اما به تازگی لاکزوتیکا (Luxottica) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عینک در ایتالیا اعلام کرده این شرکت قصد دارد برای حل مشکل کسانی که مایل به استفاده از تلویزیون های 3 بعدی هستند و در ضمن باید هنگام تماشای تلویزیون از عینک طبی استفاده کنند، راه حل ویژه ای دارد: ارائه اولین مدل از عینک های 3 بعدی که قابلیت اصلاح دید کاربر را دارند.

به گزارش فاکس نیوز، شرکت انیمیشن سازی «دریم ورکز» برای آزمایش عملکرد این محصول با لاکزوتیکا همکاری کرده است.
لاکزوتیکا برای تولید این عینک ها از نوعی لنز ابداعی این شرکت با نام (HDO-3D) استفاده کرده است. پیش از این لنزهای وضوح بالا یا HDO برای ایجاد وضوح و شفافیت بالا برای استفاده ورزشکاران مورد استفاده قرار گرفته بود.

حالا لاکزوتیکا با توسعه این فناوری، لنزهای جدید را وارد سیستم نمایش خانگی کرده است.

قرار است اولین سری از این عینکهای سه بعدی طبی در پایان سال جاری در آمریکا عرضه شوند و تا سال 2011 در سرتاسر جهان قابل دسترسی باشند. این شرکت هنوز قیمتی برای این محصول اعلام نکرده است.

کد خبر 116585

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز