گروه سیاسی: نمازگزاران تهرانی و دیگر شهرهای کشور روز گذشته همچنان‌که وعده داده شده بود

راهپیمایی

پس از برپایی نماز جمعه با راهپیمایی گسترده هتک حرمت به کلام‌الله مجید را محکوم کرده و خطاب به عاملان این هتک حرمت سخن بنیانگذار کبیر انقلاب را یادآوری کردند که اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل همه دنیای شما خواهیم ایستاد.

معترضان به هتک حرمت قرآن در پایان راهپیمایی روز گذشته قطعنامه‌ای را در 6 بند صادر کردند که در این قطعنامه بر ضرورت تدوین منشور جهانی جلوگیری از توهین به مقدسات ادیان الهی تاکید و اعلام شد: هتک حرمت قرآن نشانه درماندگی استکبار جهانی در مقابل منطق نورانی قرآن کریم و افول نظام لیبرال دمکراسی غرب است.

در این قطعنامه آمده است: اینک در شرایطی که با پیام حکیمانه و راهبردی ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری امت بزرگ اسلام در معرض رسالتی سترگ قرار گرفته است، ما ملت مسلمان و انقلابی ایران با شرکت در این تظاهرات سراسری، ضمن محکومیت و ابراز خشم و انزجار شدید خود از این اقدام موهن، مواضع خود را با ندای بلند تکبیر اعلام می‌داریم.

نمازگزاران کشور در ادامه این قطعنامه ذکر کردند: کاسه صبر مسلمانان عالم و آزادی خواهان جهان از حرکات اسلام‌ستیزانه و سناریوهای پلید دشمنان قسم خورده اسلام در ایجاد فتنه‌هایی نظیر ماجرای سلمان رشدی مرتد و کاریکاتوریست خبیث دانمارکی به‌خصوص اهانت اخیر در کشور آمریکا و توهین‌هایی که هر روز به مسلمانان جهان در کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، پاکستان، فلسطین و لبنان می‌شود، لبریز شده است.

ملت ایران و مسلمانان آگاه جهان تردیدی در نقش لابی صهیونیستی در حادثه یازدهم سپتامبر ندارند و آن را روی دیگری از سناریوی ساختگی هولوکاست برای بهانه جویی و اعمال خشونت علیه مسلمانان و اشغال سرزمین‌های اسلامی دانسته و از اندیشمندان و آزادی‌خواهان جهان می‌خواهند که برای دفاع از حقوق انسان‌های بی‌گناه با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و مستقل برای یافتن ماهیت حقیقی و ابهام‌زدایی از این حادثه جنایت‌بار، چهره واقعی عاملان صهیونیستی و دین ستیز حادثه مشکوک یازدهم سپتامبر را برای جهانیان برملا سازند.

در این قطعنامه راهپیمایان آورده بودند: ما تظاهرات‌کنندگان از علما، دانشمندان و مسئولان مراکز فرهنگی، مذهبی و قانونگذاری می‌خواهیم تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت به ادیان، پیشنهاد جمهوری اسلامی در تدوین منشور جهانی جلوگیری از توهین به مقدسات ادیان الهی را به‌عنوان گامی بازدارنده و کارساز، مورد توجه و اقدام عملی قرار دهند.

سخنان خطیب نماز جمعه

دبیر شورای نگهبان با محکوم کردن هتک حرمت قرآن و دیوانه‌وار خواندن اقدام قرآن‌سوزی گفت: مگر قرآن تنها متعلق به ایرانیان است که برای جنگ با ایران قرآن می‌سوزانید؟ به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی خطیب نمازجمعه‌ تهران ادامه داد: اینان باید بدانند که این نوع حرکات صد درصد به ضرر خودشان است.

کد خبر 116236

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز