همشهری آنلاین: گروه شهرام ناظری در هشتصدمین سالگرد تولد مولانا در قونیه به عنوان بهترین گروه موسیقی معرفی شد

گروه شهرام ناظری که با دعوت دولت و وزارت فرهنگ ترکیه برای اجرای موسیقی در هشتصدمین سالگرد تولد مولانا شنبه 25 آذر به قونیه رفته بود، به عنوان بهترین گروه موسیقی شناخته و معرفی شد

شهرام ناظری ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: گروه ما همان گروهی بود که در ورزشگاه انقلاب به اجرای برنامه پرداخت به علاوه آقای شهرام غلامی که به عنوان نوازنده عود گروه را همراهی می کرد که درمیان 16 گروهی که برای اجرای برنامه به قونیه آمده بودند بهترین اجرا را داشت و در اختتامیه این مراسم هم به مدت دو ساعت به اجرای برنامه پرداخت .

وی درباره قطعات اجرا شده در این کنسرت گفت  آهنگها تمامی بر اشعاری از دیوان شمس و مثنوی مولوی تکیه داشت و تمامی قطعات را خود من ملودی پردازی کرده بودم . قطعاتی چون تکیه بر این جهان مکن، یا قفل زندان بشکنم و نیز یک مثنوی هم با همراهی نی اجرا کردم که بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت .

ناظری که پیش از این نیز کنسرت‌هایی را با محوریت مولانا در آمریکا و برخی شهرهای اروپا برگزار کرده بود درباره میزان استقبال مردم از این کنسرت گفت: کنسرت در سالن اتاق بازرگانی قونیه انجام شد و استقبال به حدی بود که چند برابر ظرفیت سالن مردم و علاقه‌مندان سرپا ایستاده بودند و کار را تماشا می کردند.

وی درباره برنامه ریزی دولت ترکیه برای بزرگداشت مولانا گفت: در حالی که مولانا شاعری فارسی زبان و گوشت و خونش با هویت ایرانی عجین است، اما در اینجا برنامه‌ای برای سالگرد آن شاعر بنام تمهید دیده نمی‌شود، ولی در ترکیه دولت به قدری بودجه می گذارد که مردم و شهروندان برای دیدن کنسرت بلیت هم نمی‌خرند و به رایگان از این برنامه های دیدن می کنند، در حالی که دولت ترکیه تمامی هزینه های این کنسرت و نیز حق الزحمه گروه را  تمام و کمال پرداخت کرده بود.

ناظری با اشاره به برگزاری مراسم مختلف سالگرد مولانا در کشورهایی چون مصر، افغانستان و ترکیه و ... از اینکه در ایران هیچ مراسمی خاص این روز برگزار نشد، ابراز تاسف کرد.

ناظری همچنین در اعتراض به اختصاص سالن برای اجرای کنسرت در داخل کشور خاطر نشان کرد: دراینجا چند برابر از ما اجاره سالن می‌گیرند و نیز هزینه‌های دیگری که به لحاظ دخل و خرج واقعا برای ما صرف نمی‌کند، اما در آنجا تمامی امکانات فراهم است تا هنرمند آنچنان که شان و منزلتش است به صحنه برود.

ناظری درباره کارهای آینده خود گفت: چند تن از دانشجویان دانشگاه‌ها با من تماس گرفتند و گفتند که می‌خواهند کاری برای مولوی برگزار کنند که من هم گفتم اگر کمکی از دست من بر بیاید بدون هیچ چشم داشتی دریغ نخواهم کرد.
گزارش همشهری آنلاین حاکیست علاوه بر ناظری عبدالکریم سروش نیز درباره مولوی به سخنرانی پرداخت.
 در قوینه علاوه بر چند گروه ایرانی گروه‌هایی از بوسنی و هرزگوین، آلمان، ترکیه و چند کشور دیگر اجرای برنامه داشتند.

کد خبر 11615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز