مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از پیگیری اصلاح ماده‌ای از قانون مدیریت خدمات کشوری جهت افزودن حق اولاد به کمک هزینه عائله‌مندی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: درصورت اصلاح این ماده، زنان سرپرست خانوار شاغل علاوه بر هزینه عائله‌مندی، مبلغی به‌عنوان حق اولاد دریافت می‌کنند.

خانه

مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر به استناد بند 4‌ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به کارکنان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر دارای همسر و حداکثر تا 3 فرزند پرداخت می‌شود. این در حالی است که به زنان شاغلی که دارای همسر نبوده یا همسر آنها معلول و از کارافتاده کلی باشد و زن به‌تنهایی متکفل مخارج فرزندان باشد، کمک هزینه عائله‌مندی بدون درنظر گرفتن حق اولاد تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: براساس بخشنامه بیست‌وهشتم شهریور ماه سال گذشته معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست‌جمهوری، به‌دلیل نص ماده یاد شده از قانون مدیریت خدمات کشوری و حذف چارت حق اولاد از این قانون، دستگاه‌ها مکلف به قطع حق اولاد به‌دلیل پیش‌بینی نشدن این امر در قانون شدند، به‌طوری که در حال حاضر به زنان سرپرست خانوار، تنها هزینه عائله‌مندی پرداخت می‌شود.

به گفته مجتهدزاده، این در حالی است که در قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب سال‌80 که با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری لغو شد، زنان سرپرست خانوار از امتیاز عائله‌مندی و حق‌اولاد توأمان بهره‌مند بودند.

کد خبر 116030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز