دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: میشائل بالاک، کاپیتان تیم ملی آلمان که با بازگشت به بوندس‌لیگا یکی از چهره‌های خبرساز فصل جدید بوده، در دیدار تیمش، بایر لورکوزن در برابر هانوفر، بار دیگر سخت مصدوم شد و دست‌کم شش هفته از صحنه‌ رقابت‌ها دور خواهد بود.

ballack

در میان نقل و انتقالات گوناگونی که پیش از آغاز فصل جدید بوندس‌لیگا صورت گرفت، بازگشت میشائل بالاک، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان، از چلسی لندن به وطنش، یکی از پرسر و صدا‌ترین رویداد‌ها بود. نه تنها مسئولین بایر لورکوزن از پیوستن او به این باشگاه، به تقویت تیم و کسب موفقیت‌های تازه امید داشتند، بلکه کارشناسان و هواداران فوتبال در آلمان نیز به افزایش جذابیت بوندس‌لیگا امید بسته بودند.

به گزارش دویچه‌وله، بالاک با توجه به مصدومیت سختی که در پایان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس گریبان‌گیر او شد، از همراهی تیم ملی آلمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی محروم ماند. درخشش تیم جوان آلمان با فیلیپ لام، کاپیتان تیم در این پیکارها، سبب شد که پس از پایان مسابقات این نکته مطرح شود که آیا نیازی به بالاک "سالخورده" هست یا نه.

یوآخیم لو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان، پس از بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوان، سرانجام اعلام کرد که جای بالاک و سمت کاپیتانی او در تیم ملی محفوظ است، مشروط بر آن که او به فرم گذشته‌اش دست یابد و حضور او در جمع ملی‌پوشان بتواند به منزله‌ تقویت واقعی تیم باشد.

نقش بر آب شدن امید تازه

این ستاره‌ ۳۳ اما در دیدار‌هایی که در آغاز فصل جدید در پیراهن بایر لورکوزن انجام داد، از فرم مطلوب و زهردار گذشته‌اش بسیار فاصله داشت. این عملکرد البته با توجه به سختی مصدومیتش چندان هم تعجب‌آور نبود. بالاک امید داشت که با حضور پیگیر در میدان بتواند درخشش گذشته‌اش را بازیابد تا نه تنها موفقیت‌های تازه‌ای برای باشگاه جدیدش بایر لورکوزن به ارمغان آورد، بلکه بار دیگر هدایت تیم ملی آلمان را نیز برعهده گیرد.

اما اینک امید بالاک برای رسیدن به این هدف نقش بر آب شده است، دست‌کم در کوتاه‌مدت. او روز شنبه (20 شهریور) در دیدار بایر لورکوزن در برابر هانوفر که به تساوی ۲ بر ۲ انجامید، در دقیقه ۳۱ بازی مصدوم شد و دست‌کم شش هفته از صحنه‌ رقابت‌ها دور خواهد بود.

نخست گمان می‌رفت که او از ناحیه‌ زانو مصدوم شده، اما آزمایش‌های دقیق‌تر نشان می‌دهند که او دچار پارگی جزئی مفصل پا شده است. حال باید دید که آیا او خواهد توانست پس از گذشت شش هفته به میدان بازگردد یا مصدومیت و دوران استراحت وی بیشتر از آن که پیش‌بینی می‌شود طول خواهد کشید.

کد خبر 115972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز