همشهری آنلاین: به عقیده سیدعلی موسوی گرمارودی برگزاری نشست‌های مرتبط با قرآن کریم در هفته کتاب می‌تواند اثرات فراوانی داشته باشد و با ارج نهادن به تحقیقات قرآن‌پژوهی می‌توانیم این روز را ماندگارتر کنیم.

قرآن

سیدعلی موسوی گرمارودی، مترجم قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، درباره روز قرآن کریم که به پیشنهاد ایکنا در هفته کتاب به تصویب رسیده است، گفت: برگزاری نشست در این روز می‌تواند مثمرثمر باشد و مردم را بیش از پیش با این مقوله که برای نخستین‌بار برگزار می‌شود، آشنا کند.

وی با بیان این مطلب افزود: به باور «سیدعلی موسوی گرمارودی»، باید با تحقیق و پژوهش در حوزه فعالیت‌های قرآنی و قرآن‌پژوهی، از شعارزدگی درباره روز قرآن کریم پیشگیری کنیم.

برگزاری نشست‌های مرتبط با قرآن کریم در هفته کتاب می‌تواند اثرات فراوانی داشته باشد و با ارج نهادن به قرآن‌پژوهی می‌توانیم این روز را ماندگارتر کنیم.این مترجم قرآن کریم، تأکید کرد: محققاً فعالیت پژوهشی می‌تواند تأثیر بیشتری در آینده فعالیت‌های قرآنی داشته باشد و این موضوع نیز بیانگر این است که هر گونه فعالیت شعاری در این حوزه جز وارد کردن لطمه به آن، سودی ندارد.

موسوی گرمارودی، اظهار کرد: فعالیت پژوهش دانشگاهی که تحقیق و تفحص در آن اصل به شمار می‌رود، از ماندگاری بیشتری در طی اعصار برخوردار است.

به باور وی، برای گسترش فرهنگ قرآنی میان مردم باید کارهای تحقیقاتی را اصل و پایه قرار داد؛ زیرا این اقدام هم موثرتر واقع می‌شود و هم در نفوس جوان‌ها و اقشار مختلف مردم تأثیر بهتری خواهد گذاشت.

کد خبر 115771
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز