دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف می‌تواند بسترساز دستیابی به بازار صنعت چاپ در منطقه باشد

مصحف شریف

به گزارش ستاد خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی پوستر این مسابقات، ضمن اعلام این مطلب، این اتفاق را مرهون برداشتن گام‌های بلند در صنعت چاپ دانست و ابراز امیدواری کرد این مسابقات با استقبال خوبی روبرو شود.

وی رشد بسیاری از صنایع را وابسته به رشد صنعت چاپ اعلام کرد و گفت: مشخص کردن نقاط ضعف و قدرت این صنعت، متضمن ارائه تحلیل‌های درست در این زمینه است.

در این مراسم که 14 شهریور همزمان با جشن روز صنعت چاپ در تالار وحدت برگزار شد، عبدالصمد حاج صمدی، استاد خوشنویسی، چهره ماندگار و خادم قرآنی، مهین دخت سالک مهدوی، مذهب و خادم قرآنی و وحید جزایری استاد گرافیک در حوزه هنرهای قرآنی نیز حضور داشتند و به ارائه توضیحاتی درباره مراحل تهیه پوستر این مسابقات پرداختند.

پوستر نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، دارای ویژگی‌هایی مانند استفاده از چاپ پنج رنگ، سیلک طلایی، طلاکوب، سلفون کشی و برجسته کاری است و بخش عظیمی از توانمندی صنعت چاپ ایران در آن به نمایش گذاشته شده است.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف از 17 تا 20 آبان برگزار می‌شود.

صنعت چاپ

کد خبر 115580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز