همشهری آنلاین: دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران گفت حتی یک کارگر افغانی در شهرداری نداریم.

شهردار تهران پس از 3 ماه از زمان قول خود به مردم در مورد بیرون کردن نیروهای کار افغانی از مجموعه شهرداری تهران، امروز جمعه اول دی 1385با پایان این مهلت، موضوعی قانونی را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیمانکاران تحت نظارت ما نیستند و حتی یک کارگر افغانی در شهرداری نداریم.

به گزارش خبرنگار شهری ایسنا دکتر محمدباقر قالیباف، امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال ایسنا در خصوص قول شهردار تهران برای خروج اتباع افغانی از شهرداری تا پایان آذرماه، گفت: اولا نیروهای افغانی در شهرداری مشغول به کار نیستند؛ ثانیا افغانی‌هایی که مجوز کار دارند می‌توانند کار کنند.

شهردار تهران تاکید کرد که در شهرداری، حتی یک نیروی افغانی هم نداریم و پیمانکارانی که نیروی افغانی به کار می‌گیرند، مربوط به بخش خصوصی هستند و من هم جای نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت کار نیستم که به این مساله رسیدگی کنم. پیمانکاران نه تحت نظارت ما که تحت نظارت قانون کار و قانون استخدامی کشور هستند.

قالیباف تصریح کرد: تنها این اختیار را دارم که به پیمانکار بگویم اگر کارگر افغانی بگیرید، با شما عقد قرارداد نخواهیم داشت و این کار را هم کردم و سه ماه فرصت دادم تا کارگران افغانی غیرمجاز را جایگزین کنند.

کد خبر 11556

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز