همشهری آنلاین: همه هنرمندان به دنبال اعتلای نام ایران اسلامی و ساختن آینده درخشانی برای کشور هستند که باید با همدلی و ترسیم هدف مشترک هر چه بیشتر در این مسیر گام برداشته شود.

رییس‌جمهور هنر را عرصه ماندگاری یک ملت دانست و گفت: ایران خزانه و ذخیره بزرگی از ارزش‌های انسانی و زیبایی‌های الهی است و امروز هم برای ماندگاری خود و هم بشریت نیازمند عملیاتی کردن این خزانه بی‌پایان برای ارائه آن به نسل‌های آینده هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد در ضیافت افطار با جمعی از هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر با بیان این‌که هنر زیباترین نوع بیان و بهترین حلقه ارتباط بین انسان‌ها بشمار می‌رود، اظهار کرد: اگر هدف و آرمانی بتواند خودش را در قالب هنر معرفی کند شانس ماندگاری خواهد داشت.

رییس‌جمهور با تأکید بر این‌که انسان و انسانیت به هنر زنده است، تصریح کرد: هیچ‌گاه در طول تاریخ جنگ‌ها نتوانستند موجب ماندگاری کسی را فراهم کند بلکه فرهنگ‌های متعالی که در قالب هنر عرضه شده‌اند، ماندگار شده‌اند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران نیز به واسطه ارزش‌ها و برجستگی‌های والای فرهنگی که در قالب هنر ارائه شده ماندگار گشته است.

رییس‌جمهور با تأکید بر این‌که امروز نیز برای ماندگاری، اعتلا و عزت نیازمند هنر هستیم، اظهار کرد: ایران در طول تاریخ با فرهنگ متعالی انسانی شناخته شده است و نام ایران در جهان، ویژگی‌های برجسته فرهنگی به اذهان ملت‌ها تداعی می‌کند، ملت ایران در طول تاریخ الهام‌بخش بوده است و امروز هم باید همان نقش تاریخی را در جهان ایفا کند. بدون تردید اگر ملت ایران نقش حقیقی خود را احیا و ارائه کند تهاجم و هجمه‌های فرهنگی بیگانگان هیچ تأثیری نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد عرصه فرهنگی را صحنه اصلی نبرد در جهان دانست و گفت: امروز حتی برای ماندگاری خود نمی‌توانیم در این عرصه جهانی حضور نداشته باشیم. بخصوص در دورانی که دنیا تشنه فرهنگ‌های متعالی است و همه اندیشه‌ها و فرهنگ‌های متعالی در عرصه نظر و عمل به بن‌بست رسیده‌اند.

رییس‌جمهور افزود:‌ جهان نیازمند فرهنگ متعالی است و ایران و فرهنگ ملت ایران می‌تواند پاسخگوی مناسبی برای این نیاز باشد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که دوران دفاع مقدس تنها مقطعی از ارزش‌های والای ملت ایران بود، ‌گفت: هر مقطعی از تاریخ ملت ایران فوران عظمت و انسانیت است و باید دست به دست هم این بزرگی و عزت را با هنرمندی به دنیا معرفی کنیم.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به سخنان برخی از هنرمندان گفت: بی‌تردید همه هنرمندان به دنبال اعتلای نام ایران اسلامی و ساختن آینده درخشانی برای کشور هستند که باید با همدلی و ترسیم هدف مشترک هر چه بیشتر در این مسیر گام برداشته شود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: باور ما این است که همه کسانی که ذوق هنری دارند باید فرصت فعالیت داشته باشند دولت به جامعه هنری کشور اعتماد کامل دارد و امروز کشورمان دارای بهترین هنرمندان و فرهنگ متعالی و فرصت‌های مناسب در عرصه‌های داخلی و خارجی است که باید این ظرفیت‌ها به یکدیگر پیوند داده شده و در جهت اعتلای هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن استفاده کرد.

رییس‌جمهور انتقاد را از ضرورت‌های فعالیت‌های هنری دانست و گفت: هنرمند باید به افق‌های بلندتری بیاندیشد و اتفاقا باید در عرصه نقد با جدیت وارد شد تا حساسیت‌ها و توجهات مسئولین نسبت به اصلاح امور جلب شود.

احمدی‌نژاد گفت: سیاست دولت حمایت‌ از همه آثار هنرمندانی است که به شکوفایی فرهنگ و تعالی ایران اسلامی می‌اندیشد و معتقدیم که باید از فعالیت‌های هنری اصیل حمایت کامل شود.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه جامعه هنری کشور باید در فعالیت‌های خود نگاه جهانی را مد نظر داشته باشد اظهار کرد: سینمای ایران از این ظرفیت برخوردار است که در دنیا به الگو و معیار تبدیل شود و هنرمندان کشورمان می‌توانند با فعالیت‌های برجسته هنری خود باعث افتخار نام ایران در جهان باشند.

در ابتدای این دیدار 15 نفر از هنرمندان سینما و تلویزیون در سخنانی با قدردانی از اقدامات دولت در عرصه فرهنگ و هنر برخی پیشنهادات و مشکلات خود را با رییس‌جمهور در میان گذاشتند.

حمایت از فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدس، توجه دولت به بازنشستگی، بیمه و مسکن هنرمندان و احداث سالن‌های سینما از جمله موضوعاتی بود که از سوی هنرمندان مطرح شد.

در پایان این مراسم هنرمندان کشورمان روزه خود را به همراه رییس‌جمهور افطار کردند.

 

کد خبر 115421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز