همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در آخرین روز برپایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور در غرفه ایکنا، قرآن را رمز حرکت و علت پویایی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در غرفه خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در آخرین روز برپایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: نمایشگاه قرآن با امکاناتی که دارد موجب می‌شود تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند و باید اذعان شود که این آمادگی وجود دارد که قرآن‌پژوهان و مراکز فرهنگی و قرآنی در این زمینه کار می‌کنند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

چمران قرآن را مبنای حرکت انقلاب دانست و اظهار کرد: مبنای حرکت و انقلاب ما و مبنای زنده ماندن ما قرآن و مکتب است و اگر فرهنگ قرآنی در جامعه ظهور و بروز داشته باشد و بتوانیم آن را نهادینه کنیم، به انقلاب اسلامی واقعی و به پیروزی واقعی نزدیکتر می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فعالیت‌های شهری و نحوه ورود مؤلفه‌های قرآنی در حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: بر این هستیم تا بتوانیم اذان را در همه مراکز و حوزه‌های شهری داشته باشیم و در حال حاضر در پارک‌ها، اماکن عمومی و ساختمان‌های دولتی سیستم پخش اذان را به طور جامع راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه مساجد را تشویق و ترغیب کرده‌ایم تا این کار را انجام دهند، چه اشکالی دارد که اذان را حتی در سحرها نیز پخش کنند قطعا و یقیناً همه از این صدا لذت می‌برند؛ بر خلاف این که مردم می‌پندارند که صدا موجب اذیت و آزار می‌شود؛ باید گفت که این صدا آنقدر روح‌بخش است که در معالجه افراد نیز مؤثر است و می‌توان با صدای قرآن حتی امراضی را از قبیل امراض روانی معالجه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: صوت قرآن یک موسیقی الهی است بسیار زیبا و تأثپر گذار است و هیچ کلامی، هیچ بیانی و هیچ موسیقی‌ایی تا این حد تأثیر‌گذار نیست.

وی تصریح کرد: وقتی قرآن عبدالباسط را می‌شنوید نمی‌توانید از جای خود حرکتی کنید و کلام الهی را عامه مردم می پذیرند.

وی در خاتمه با اشاره به روز قدس و تجلیل از مقاومت اظهار کرد: تا وقتی انقلاب فلسطین به عنوان یک انقلاب سکولار مطرح بود و تا زمانی که نتواست این حرکت را با مفاهیم اسلامی در هم بیامیزد، پس از چهل سال مقاومت نتوانست به نقطه مطلوبی برسد؛ ولی وقتی با مفاهیم دینی و قرآنی درهم آمیخت پیروزی‌ها را هم می‌نوردند و اگر شکست هم بخورند باز پیروز هستند. ما در کشور خود نیز این تجربه را پشت سر گذاشتیم و این پیام را به سایر دنیا مخابره کردیم و باید توجه داشت که ابر قدرت‌ها از همین موضوع می‌ترسند بنابراین اگر این کار بکینم قطعا به پیروزی نهایی نزدیک می‌شویم.

کد خبر 115381
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز