همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 12 شهریور‌ماه و در آخرین ساعات بیست‌وسومین روز از ماه مبارک رمضان، بعد از نماز مغرب و عشاء بر‌گزار می‌شود

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، مراسم اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 12 شهریورماه با حضور مسئولان، بعد از نماز مغرب و عشاء در محل شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و پرونده هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بسته می‌شود.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 17 مرداد‌ماه مطابق با 27 شعبان کار خود را آغاز کرد و هر روز از ساعت 17 تا 24 در محل مصلای امام خمینی(ره) آماده بازدید علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه دارای بخش‌های حوزه، دانشگاه، آموزش، پژوهش و گفت‌وگوهای قرآنی، محصولات فرهنگی، کتاب و نشر، فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌هی دیجیتال، کودک، نوجوان خانواده، محافل و مراسم، شعر و ادب، ترجمه‌ قرآن کریم، هنرهای نمایشی و تئاتر، بین‌الملل، هشت سال دفاع مقدس و بصیرت قرآنی، هنرهای تجسمی، عکس، نهادها و مؤسسات است که امشب 12 شهریورماه با اجرای مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

شعار امسال این نمایشگاه «قرآن، کتاب زندگی» بود که علاوه بر بخش‌های نمایشگاه‌های قبلی 9 بخش جدید به این دوره از نمایشگاه اضافه شد که پیش از این سابقه نداشته است. بخش‌های هنرهای نمایشی و تئاتر، عکس، حجاب و عفاف، نوجوان، شعر و ادب، صهیونیست‌شناسی، بصیرت قرآنی، قرآن و فرهنگ ملل اسلامی و شب‌های آفتابی از عناوین جدیدی هستند که به هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اضافه شده است.

بخش آموزش این نمایشگاه به همت وزارت آموزش و پرورش برپا ‌شد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با دعوت از مهمانانی از 25 کشور در این نمایشگاه شرکت کرد. اتحادیه تشکل‌های قرآنی هم وظیفه ساماندهی نهادها و موسسات قرآنی را برعهده دارد و جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با تنوع 36 ملیت مختلف در این نمایشگاه شرکت کرده است.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در بخش پژوهش حضور دارد و بخش خانواده و حجاب، ارائه نسخ خطی قرآن کریم و ترجمه‌های قرآن کریم به زبان‌های مختلف از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است. همچنین در این نمایشگاه 500 برنامه‌ متنوع قرآنی در نظر گرفته شد که برای همه اقشار مختلف جامعه مؤثر و مفید است.

کد خبر 115301
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز