همشهری آنلاین: کایزرزلاترن در مهم‌ترین دیدار هفته دوم شگفتی آفرید، رؤیای هفت‌ساله هانوفر در خاک شالکه محقق شد و در پرگل‌ترین بازی در ورزشگاه بایر لورکوزن ۹ گل رد و بدل گردید.

bundesliga

هفته‌ دوم بوندس‌لیگا در فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ با شگفتی آغاز شد. تیم کایزرزلاترن که پس از ۴ سال بار دیگر خود را در دسته‌ برتر بوندس‌لیگا می‌بیند، موفق شد شامگاه جمعه (۵ شهریور) با دو گل، قهرمان فصل گذشته و پرافتخارترین تیم آلمان را از پیش رو بردارد. این نخستین شکست بایرن مونیخ پس از ۱۱ سال در بِتسن‌برگ، ورزشگاه اختصاصی کایزرزلاترن است.

ایوو ایلیچویچ و سرجان لاکیچ، هافبک و مهاجم کروات "شیاطین سرخ" قهرمانان هفته‌ دوم کایزرزلاترن بودند که در هفته‌ دوم، به فاصله‌ تنها یک دقیقه دو گل به بایرن زدند و دومین پیروزی را به تیمشان هدیه کردند.

ایلیچویچ، زننده‌ گل نخست، در دقیقه‌ ۹۲ کارت زرد دوم را دریافت کرد و پیش از سوت پایان بازی از زمین اخراج شد.

مونیخ در مقابل نتوانست از موقعیت‌های پرشمار خود در این بازی استفاده کند. توماس مولر، بهترین گلزن جام جهانی، در دقیقه‌ ۲۵ موقعیتی طلایی را از دست داد و توپ را با اختلاف میلیمتری از کنار دروازه به بیرون زد.

کایزرزلاترن در هفته‌ سوم در دربی ایالتی به دیدار تیم ماینتس می‌رود. مونیخ نیز دیدار آینده‌ خود در بوندس‌لیگا را در برابر وردربرمن انجام خواهد داد.

برتری هوفن‌هایم بر سن‌پاولی، در نخستین دیدار در دسته‌ برتر

نخستین دیدار عصر شنبه (6 شهریور) بین تیم‌های سن‌پاولی و هوفن‌هایم برگزار شد. سن‌پاولی همانند نخستین بازی خود (۳ بر 1 در برابر فرایبورگ) آماده و مطمئن در زمین حاضر شد و تا دقیقه‌ ۸۷ نه تنها دروازه‌ خود را بسته نگهداشت، بلکه چندین بار دروازه‌ هوفن‌هایم را تهدید کرد.

بازیکنان این تیم اما در ادامه و در پی اشتباه در جای‌گیری برای مهار حریف در یک ضربه‌ کرنر، تک‌گل این دیدار را دریافت کردند. ایزاک فورسا، مدافع غنایی هوفن‌هایم، سه دقیقه به پایان زمان قانونی در نخستین گل خود در بوندس‌لیگا، دروازه‌ سن‌پاولی را گشود.

هوفن‌هایم با این پیروزی در کنار کایزرزلاترن، در صدر جدول دسته‌ برتر قرار گرفت. هر دو تیم ۶ امتیاز دارند و تفاضل گل‌شان 4+ است.

ماینتس ۴ ولفسبورگ ۳، گل‌باران "فولکس‌واگن-آرنا"

دو تیم تا پیش از دیدار شنبه در مجموع ۸ بار با هم روبه‌رو شده بودند که از این تعداد ۵ پیروزی نصیب وردربرمن شده بود و 2 پیروزی سهم ماینتس. یک دیدار هم به تساوی کشیده بود. در ۴ بازی گذشته‌ دو تیم هم این "گرگ"های بوندس‌لیگا (ولفسبورگ) بودند که پیروز شده‌اند، بازی چهارم هم با نتیجه‌ تساوی به پایان رسیده است.

ولفسبورگ در روزهای گذشته با به خدمت‌گرفتن دیگوی برزیلی، سروصدای زیادی در فوتبال باشگاهی آلمان به پا کرد. سر و صدایی که ظاهرا چندان هم بی‌جا نبود. هافبک برزیلی-ایتالیایی ولفسبورگ موفق شد در نخستین حضور خود با پیراهن این تیم، سومین گل تیم خود در نیمه‌ نخست را به ثمر رساند. دو گل دیگر را پیش‌تر جکو، کاپیتان بوسنیایی ولفسبورگ به ثمر رسانده بود. ظاهرا از حدود ۲۶ هزار تماشاگری که بازی دو تیم را در ورزشگاه "فولکس‌واگن-آرِنا" در ولفسبورگ از نزدیک دنبال می‌کردند، بین ۵ تا ۶ هزار نفر تنها برای دیدن نخستین حضور دیگو به استادیوم آمده بودند.

این رویارویی در نیمه‌ نخست با چهار گل، سه گل برای ولفسبورگ و یکی برای ماینتس به پایان رسید. ماینتسی‌ها که در فصل گذشته یکی از تیم‌های موفق بودند، در ۱۳ دقیقه‌ نخست نیمه‌ دوم توسط اِلکین زوتو، هافبک کلمبیایی، و آندره شورله، مهاجم ۱۹ ساله‌ خود دو گل به ثمر رساندند تا همه چیز بار دیگر مساوی شود.

 

شورله

تیم ماینتس در مجموع از نظر بازی برتر از ولفسبورگ بود و همین برتری به برتری در نتیجه نیز منجر شد. ماینتسی‌ها در دقیقه‌ ۸۵ بازی با هنرنمایی آدام سولوی مجارستانی به گل چهارم رسیدند تا این تیم بتواند دومین پیروزی خود را در دومین هفته از فصل جدید جشن بگیرد.

مسابقه‌ تماشایی و تند و تیز دو تیم در روز شنبه در خانه‌ "گرگ"ها، پرگل‌ترین بازی هفته‌ دوم (در میان بازی‌های انجام‌شده) بود که با نتیجه‌ ۴ بر ۳ به سود ماینتس به پایان رسید.

دیگر دیدارها

تیم‌های وردربرمن به مربی‌گری توماس شاف و کلن با هدایت تسوونمیر زولدوی کروات، یکی دیگر از بازی‌های پرگل بعد از ظهر شنبه را برگزار کردند. شاگردان شاف که در هفته‌ نخست در حضوری ضعیف ۴ بر 1 مغلوب هوفن‌هایم شده بودند، با شکست ۴ بر ۲ حریف، ازدیدار هفته‌ دوم سربلند بیرون آمدند.

علاوه بر دیدارهای یادشده، مسابقه‌ تیم‌های هامبورگ و آینتراخت فرانکفورت با نتیجه‌ ۳ بر 1 به سود هامبورگ و رویارویی تیم‌های فرایبورگ و نورنبرگ، با نتیجه‌ ۲ بر 1 به سود فرایبورگ پایان یافتند.

هانوفر ۲ شالکه 1، تحقق رؤیایی هفت ساله در گلزِن‌کیرشن

دیدارهای هفته‌ دوم بوندس‌لیگا بعد از ظهر شنبه (۶ شهریور) ادامه یافتند. در یکی از دیدارهای مهم، تیم شالکه در برابر هانوفر صف آراست. شالکه‌ای‌ها، نایب‌قهرمانان فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰، برای انتقام از هانوفر به میدان رفتند. آنها علاوه بر این قصد داشتند آغاز ضعیف خود در فصل جدید را جبران کنند. پس از شکست دو بر یک در برابر هامبورگ، فلیکس ماگات، سرمربی شالکه ۰۴ به سرعت خط دفاعی خود را ترمیم کرد و هانس زارپای، مدافع غنایی لورکوزن را به تیمش فرا خواند.

شالکه در فصل گذشته در هفته‌ سی‌ام با هانوفر روبه‌رو شد؛ جایی که در بحبوحه‌ رقابت فشرده بر سر قهرمانی، شکست ۴ بر ۲ در برابر حریف، امید شاگردان ماگات برای قهرمانی را عملا نقش بر آب کرد. دیدیِر یاکونان، مهاجم اهل ساحل عاج هانوفر، دو گل به شالکه زد. بازیکنی که در نخستین بازی فصل جاری هم گل پیروزی هانوفر در دقیقه‌ ۷۵ را با ضربه‌ سر وارد دروازه‌ آینتراخت فرانکفورت کرد.

زارپای باید در بازی برابر هانوفر یاکونان را مهار می‌کرد و به خط دفاعی شالکه صلابت بیشتری می‌بخشید؛ امری که محقق نشد. هانوفری‌ها بارها از شکاف‌های موجود در خط دفاع شالکه استفاده کردند و در دقایق ۳۰ توسط کونستانتین راوش، مدافع پیش‌تاخته، و ۴۹ توسط محمد عبدلو، مهاجم نروژی خود به گل رسیدند. آنها چندین موقعیت گل را هم از دست دادند.

رائول اسپانیایی هم نتوانست در خط حمله کمکی به شالکه بکند. حمله‌های این تیم هم‌چون دیدار نخست در برابر هامبورگ کم‌اثر و عموما ناقص بودند که با پوشش مناسب مدافعین حریف خنثی می‌شدند.

در سوی دیگر میدان تیم هانوفر قرار داشت که در پایان هفته‌ نخست بهترین مکان خود در جدول بوندس‌لیگا از دو سال و نیم پیش را به دست آورده بود. این تیم در پی پیروزی ۲ بر 1 بر آینتراخت فرانکفورت به طور مشترک با تیم هامبورگ در جایگاه ششم ایستاده بود.

شاگردان فلیکس ماگات پس از دریافت گل دوم، به‌ویژه در ۳۵ دقیقه‌ پایانی بازی تا حدودی خود را در زمین پیدا کردند و هانوفری‌ها را وادار به عقب‌نشینی کردند. مهاجمان این تیم بارها خود را به دروازه‌ حریف رساندند و این سرانجام جرماین جونزِ هافبک بود که در دقیقه‌ ۸۴ بازی یکی از گل‌های حریف را جبران کرد.

هانوفر از فصل ۲۰۰۳ - ۲۰۰۴ نتوانسته بود شالکه را در خانه - ورزشگاه ولتینس‌آرنا در شهر گِلزِن‌کیرشِن- شکست دهد. این پیروزی اما در هفته‌ دوم فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ رخ داد؛ دیداری که در نهایت با نتیجه‌ ۲ بر 1به سود شاگردان میرکو اسلومکا تمام شد.

به گزارش دویچه‌وله، شالکه در دو بازی خود در فصل جدید دو شکست را تجربه کرده است. هانوفر در مقابل هر دو بازی فصل جاری را با دو پیروزی به پایان برده است.

هفته‌ دوم بوندس‌لیگا در روز یکشنبه (7 شهریور) با انجام دو دیدار به پایان ‌رسید.

بایر لورکوزن ۳ - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۶

نخستین دیدار روز یکشنبه میان بایر لورکوزن و بوروسیا مونشن‌گلادباخ برگزار شد.

لورکوزنی‌ها که با به خدمت گرفتن میشائل بالاک، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان، در صف مدعیان کسب قهرمانی قرار دارند، در خانه‌ خود با نتیجه ۶ بر ۳ در برابر حریف زانو زدند. این نخستین بار طی ۱۶ سال گذشته است که بازیکنان گلادباخ توانسته‌اند در دیدار با بایر لورکوزن، میدان را پیروز ترک کنند.

در آخرین دیدار این هفته نیز دورتموند و اشتوتگارت به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه 3 بر 1 به سود دورتموند میهمان به اتمام رسید.

 

کد خبر 115054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز