یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

کیکاووس زیاری: قصه کتاب ماجراجویانه و نوجوانانه «هارید هنری» تبدیل به یک فیلم‌سینمایی دنباله‌دار می‌شود

دوچرخه 568

سازندگان فیلم قصد دارند آن را به صورت زنده و سه بعدی تهیه کنند. مجموعه کتاب «هارید هنری» درباره نوجوانی به همین نام است که همراه برادر کوچک‌تر خود و یکی از بچه‌های همسایه، وارد ماجراهای هیجان‌انگیزی می‌شود. هر جلد کتاب یک قصه مستقل دارد و شخصیت‌های تازه‌ای در آن معرفی می‌شود.

نیک‌مور که قبل از این تدوینگر فیلم‌های سینمایی بوده، برای کارگردانی اولین قسمت «هارید هنری» انتخاب شده است. او قبل از این فیلم نوجوانانه «پرستار بچه مک‌فی» را تدوین کرده. «هارید هنری» دومین فیلم‌سینمایی او در مقام کارگردان است.

همه صحنه‌های فیلم در شهر لندن فیلم‌برداری خواهند شد و سازندگان آن، هم‌اکنون مشغول انتخاب بازیگران اصلی هستند. کلید فیلم‌برداری اولین قسمت «هارید هنری» ماه آبان زده می‌شود. قصه کتاب‌های «هارید هنری» در بین کودکان و نوجوان محبوبیت زیادی دارد. این کتاب‌ها تا به حال به 27 زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند و بیش از 16 میلیون نسخه از آنها به فروش رفته است. پیش‌بینی می‌شود تولید نسخه سینمایی «هارید هنری» باعث محبوبیت بیشتر کتاب آن شود. بعد از کتاب‌های «هری‌پاتر»، قصه‌های «هارید هنری» بیشترین محبوبیت را بین کودکان و نوجوانان انگلیسی دارند.

کد خبر 114992
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز