یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «چهار روز در ماه مه» محصول جدید سینمای روسیه که با همکاری هنرمندان آلمانی ساخته می‌شود، فیلمی برای نوجوانان است.

دوچرخه 568

 داستان این فیلم براساس یک ماجرای واقعی شکل گرفته و درباره گروهی از سربازان روس است که در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم به نزدیکی خط مقدم جبهه و نیروهای ارتش هیتلری فرستاده می‌شوند. در این محل، فرمانده نیروهای روس که فرزندی ندارد با یک پسر نوجوان یتیم آلمانی آشنا و دوست می‌شود. این فرمانده تصمیم می‌گیرد مراقبت از این نوجوان بی‌سرپرست را به عهده بگیرد.

«آچیم فون بوریس»، فیلم‌ساز آلمانی، این فیلم را با بازی «آلکسی گوسکوف» در نقش اصلی، کارگردانی می‌کند. بوریس درباره کار تازه خود می‌گوید: «این قصه واقعی، داستان بخشش و احترام را تعریف می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بر کینه و نفرت غلبه کرد و پیروزی انسانیت را جشن گرفت.»

گوسکوف ماجرای دوستی فرمانده روس با نوجوان آلمانی را از زبان یکی از دوستان نظامی خود شنید. پس از آن به آرشیو ارتش روسیه در شهر مسکو مراجعه و اسناد آن حادثه را در این آرشیو پیدا کرد. گوسکوف که مایل بود این قصه تبدیل به یک فیلم سینمایی شود و خودش هم در آن بازی کند، دو سال قبل طرح قصه را به بوریس داد و بوریس هم براساس این طرح، فیلم‌نامه را نوشت.

«چهار روز در ماه مه» با هزینه شش میلیون دلاری تهیه می‌شود. کلید فیلم‌برداری دو ماه دیگر در نزدیکی همان مکانی که ماجرای اصلی قصه اتفاق افتاد(حومه دریای بالتیک) زده می‌شود.

نقش نوجوان آلمانی قصه فیلم را «پاول ونزل» بازی خواهد کرد.

کد خبر 114988
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز