سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده است فلاونول‌های کاکائو می‌تواند یکی از ترکیب‌های مهم رژیم غذایی افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلبی عروقی باشد.

کاکائو

تحقیق‌های پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو که مشروح آن در مجله American College of Cardiology به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مصرف روزانه فلاونول‌ها سبب دو برابر شدن تعداد سلول‌های آنژیوژنیک موجود در خون شده که در ترمیم و بازسازی عروق خونی دخیل‌اند.

به گزارش سلامتیران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارکرد نامناسب عروق خونی می‌تواند زمینه را برای ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی عروقی و به ویژه کروناروپاتی فراهم کند.[پیشرفت در زمینه بازسازی عروق خونی]

افزایش تعداد سلول‌های آنژیوژنیک می‌تواند تا حد زیادی احتمال فوت در اثر ناراحتی‌های قلبی عروقی را کاهش دهد

مشروح این تحقیقات در مجله New England Journal of medicine به چاپ رسیده است.

پیش از این نیز تحقیق‌های دیگر نشان داده، فعالیت فیزیکی و برخی درمان‌های دارویی می‌تواند سبب افزایش سلول‌های آنژیوژنیک شود. اما این اولین تحقیق است که در رابطه با تاثیر رژیم غذایی بر افزایش این نوع سلول‌ها تاکید دارد.

محققان در بررسی‌های خود در این زمینه از داوطلبان خواستند به مدت یک ماه روزانه 2 مرتبه نوشیدنی‌هایی با پایه کاکائو با میزان فلاونول غلیظ و رقیق مصرف کنند.

 نتایج حاصله نشان داد مصرف نوشیدنی غنی از فلاونول در مقایسه با نوشیدنی‌هایی که فلاونول کمتری دارند بر فشار سیستولیک خون تاثیر گذاشته و سبب بهبود 47 درصدی کارکرد عروق خونی می‌شود.

کد خبر 114968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز