همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به زودی منظومه جشنواره‌های قرآنی آیات در 22 رشته برگزار خواهد شد.

قرآن

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد حسینی در سخنان خود پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران 5 شهریور با اشاره به این که خدمات دولت دهم با رویکرد فرهنگ اسلامی ارائه می‌شود، افزود: اقدامات فرهنگی دولت نهم با قوت استمرار می‌یابد و کارهای جدیدی ساماندهی می‌شود.

وی، فعالیت‌های صورت گرفته در نمایشگاه قرآن را تاثیرگذار خواند و گفت: این نمایشگاه در 32 بخش در معرض استفاده همه گروه های سنی است.

حسینی افزود: در نمایشگاه امسال بخش های جدیدی از جمله صهیونیسم شناسی، غرفه بصیرت و فرهنگ ملت‌ها، وجود دارد و فیلم‌های سینمایی فاخر که بر اساس مفاهیم ارزشمند قرآنی ساخته شده است در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از احیای مجدد جشنواره فیلم دفاع مقدس پس از یک وقفه چند ساله خبر داد و گفت: این جشنواره در هشت استان کشور و در پنج کشور خارجی برگزار می‌شود تا همگان از ظرفیت‌های پایان ناپذیر دفاع مقدس استفاده کنند.

وی، حمایت از موسسات قرآنی، اعزام قاریان، برپایی مسابقات قرآنی، طرح تلاوت نور و کرسی های تلاوت را از فعالیت‌های وزارتخانه متبوعش در حوزه قرآن خواند و گفت: در بحث شعر و ادب نیز بنا به تاکید مقام معظم رهبری کارهای خوبی در زمینه راه اندازی انجمن‌های شعر و ادب صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که برنامه‌های خوبی برای معرفی هر چه بهتر شاعران ایرانی داریم، گفت: معرفی شاعران معاصر نیز در دستور کار ماست.

حسینی همچنین تدوین نظام جامع رسانه ای، ایجاد کارگروه کتاب و شورای عالی سینما را جهشی بزرگ در عرصه فرهنگ خواند و ابراز امیدواری کرد با صادر کردن فیلم‌ها و نرم افزارهای اصیل ایرانی اسلامی بتوانیم فرهنگ ناب ایران را به جهانیان معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فضیلت شب‌های قدر و نزول قرآن در این شب اشاره کرد و گفت: قرآن منشاء تحول در زندگی است و ملت ما با تمسک به همین قرآن در مقابل همه تحریم‌ها و قطعنامه‌های دشمنان ایران ایستاده است.

وزیر ارشاد گفت: ملت ما همچنان در مواضع خود در دفاع از مظلومان فلسطین، جان برکفان لبنانی و مظلومان عراق و افغانستان ایستاده است و در دفاع از مسلمانان آسیب دیده در سیل اخیر پاکستان نیز از هیچ کمکی فروگذار نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته دولت ابراز امیدواری کرد: دولت اهل اقدام و شجاع کنونی بتواند رسالت خود را به بهترین وجه انجام دهد و در برابر زیاده خواهی غرب بر مواضع صحیح خود پافشاری کند.

حسینی در ادامه به رشد شتابان کشور در زمینه علوم، فناوری‌ها و صنعت اشاره کرد و گفت: عده ای قصد دارند در آمارهای مراکز رسمی دولت تشکیک ایجاد کنند چرا که به دنبال ناکارآمد نشان دادن دولت هستند، اما مردم ما با همه وجود می بینند که چه کارهای خستگی ناپذیری در این دولت انجام می شود.

وی افزود: امروز استکبار جهانی با وارد کردن تحریم قصد دارد به ملت فشار ایجاد کند تا آنها نیز دولتشان را تحت فشار قرار دهند اما این اقدامات هیچ تاثیری در مواضع استکبارستیز ملت ما ندارد.

وزیر ارشاد گفت: همه وزرای دولت تصمیم دارند به گونه ای عمل کنند که روحیه امید و خودباوری در نسل جوان بیشتر شود.

حسینی با اشاره به این که مسئولان باید بدون هیچ منتی خود را خادم مردم بدانند، گفت: البته فهم کلمه خادم برای کشورهایی که پیرو مکتب اومانیسم هستند بسیار سخت است.

وی افزود: حرکت در مسیر عدالت و رسیدن به طبقات پایین جامعه از توجهات دولت دهم است.

کد خبر 114852
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز