همشهری آنلاین: حذف صبحانه احتمال چاق شدن، ابتلا به دیابت و حتی سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

صبحانه

دکتر فاطمه رخشانی مدیرکل دفتر آموزش و ارتقا گفت: افرادی که از خوردن صبحانه امتناع می‌کنند، چهار برابر بیشتر از افرادی که صبحانه می‌خورند با خطر افزایش وزن روبرو هستند.

وی ادامه داد: بیش از سه چهارم افرادی که توانسته‌اند وزن خود را به مقدار قابل توجه کاهش دهند، گفته‌اند که هر روز صبحانه می‌خوردند.[صبحانه‌خورها بهتر یاد می‌گیرند]

دکتر رخشانی با اعلام اینکه صبحانه کارآیی مغز را افزایش می‌دهد، گفت: متأسفانه 15 درصد نوجوانان و یک سوم بزرگسالان جامعه با وجود اهمیت خواص صبحانه از خوردن آن امتناع می‌کنند.

وی تاکید کرد: حذف صبحانه احتمال چاق شدن، ابتلا به دیابت و حتی سکته قلبی را افزایش می‌دهد. وی توضیح داد: در یک مطالعه افرادی که صبحانه کامل می‌خوردند بیش از 21 درصد از وزن خود را از دست داده‌اند، اما افرادی که رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات داشته‌اند تنها 5/4 درصد کاهش وزن داشته‌اند.[صبحانه بخورید تا بیمار نشوید]

به گزارش سلامتیران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت دکتر رخشانی در پایان خاطر نشان کرد: احتمال ابتلا به قند خون در افرادی که هر روز صبحانه می‌خورند 50 درصد کمتر از سایرین بوده و صرف صبحانه نقش مهمی در کاهش خطر دیابت نوع دوم ایفا می‌کند.

کد خبر 114746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز