همشهری آنلاین: بهره‌برداری از یک دکل و ۴۴ کابین مجموعه تله کابین‌های صفه اصفهان آغاز و اکنون پس از اتریش، اصفهان دومین استفاده کننده از انرژی خورشیدی متحرک بر روی تله کابین است

تله کابین

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی و ورزشی سپاهان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این طرح به منظور روشنایی کابین‌ها و دکل‌های تله کابین اصفهان به اجرا درآمده زیرا استقبال مردم از تله‌کابین درشب قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام ذالکیان با اشاره به قوانین بین‌المللی در خصوص ممنوعیت برق فشار قوی بر روی دکل‌ها و کابین‌ها اظهار داشت: با این حساب استفاده از سیستم انرژی خورشیدی در دستور کار این مدیریت جهت تحقیق و مطالعه قرار گرفت و نتایج امر نشان داد که با امکان سنجی می‌توان در داخل و بیرون کابین‌ها و دکل‌ها برای روشنایی از انرژی خورشیدی استفاده کرد.

وی با تاکید بر رعایت تمام استانداردهای بین‌المللی در بخش روشنایی و فنی تله کابین صفه اظهار داشت: تمام تاییدیه‌های استانداردهای بین‌المللی از سوی متخصصان و بازرسان تاکنون اتخاذ شده است.

ذالکیان با اشاره به رعایت تمامی موارد فنی و ایمنی در این طرح، خاطرنشان کرد: طی مراحلی کارشناسان یک شرکت اتریشی به منظور رعایت مسائل ایمنی از این پروژه بازدید و تمام نواقص این طرح را رفع کرده‌اند.

کد خبر 114738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز