همشهری آنلاین: اجرای ارکستر فیلارمونیک پارسیان به رهبری علی رهبری که قرار بود مهرماه امسال در تالار وحدت برگزار شود به دلیل تداخل با برنامه‌های ارکستر سمفونیک به تعویق افتاد

علی رهبری

 بابک چمن آراء مدیر مرکز موسیقی بتهوون و مدیر اجرایی این برنامه با  ارسال این خبر برای همشهری آنلاین نوشت: این برنامه با هماهنگی با انجمن موسیقی قرار بود که 7 تا 10  مهرماه برگزار شود، مدارک و فرم ها را در فاصله زمانی مناسب برای این تاریخ تحویل دفتر موسیقی دادیم  تا ضمن اخذ مجوز های لازم و زمان کافی برای هماهنگی های اجرایی، جذب اسپانسر، تبلیغات و بلیط فروشی وجود داشته باشد که این تاریخ، تداخل اجرایی با برنامه های مناسبتی ارکستر سمفونیک در هفته دفاع مقدس پیدا کرد.

به گفته چمن آراء در تاریخ های پیشنهادی دیگر ،برگزار کننده و انجمن موسیقی در مهر و آذرماه به هماهنگی نرسیدند و در نهایت این برنامه به تعویق افتاد.

وی اضافه کرده است:زمان اجرا برنامه، با توجه به در پیش بودن ماه های محرم و صفر و همچنین جشنواره موسیقی فجر و در گیر بودن آقای رهبری و گروه پارسیان در برنامه های از پیش تعیین شده و سالیانه خود، پس از رایزنی ها، تعیین و اعلام خواهد شد.
به گفته مدیر مرکز موسیقی بتهوون "زمان" و "نظم اجرایی" در برگزاری این گونه برنامه ها که با مدیریت بخش خصوصی انجام میشود لازم و واجب است. هماهنگی بین نوازندگانی که در ارکستر دولتی شاغل هستند، زمان های تمرین، تبلیغات و.... و از همه مهمتر جذب حامیان مالی( که این روزها برای موسیقی جدی، کیمیا هستند) تنها در صورت داشتن زمان و نظم میسر می‌شود.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست، علی رهبری بعد از استعفا از رهبری ارکستر سمفونیک در اوایل دهه هشتاد، تا کنون اجرایی را در ایران رهبری نکرده است

کد خبر 114605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز