مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خودروهای الکتریکی از استرالیا، آلمان و سوئیس دوشنبه 16 اوت "طولانی‌ترین وسبزترین" تور دور جهانی برای تبلیغ استفاده از وسائل نقلیه بدون گازهای خروجی و کنفرانس آب و هوای جهانی در ماه نوامبر آغاز کردند.

electric cars

این  تور با نام "مسابقه صفر" که با حمایت سازمان ملل برگزار می‌شود،‌ به وسیله یک معلم مدرسه سوئیسی،‌ لوئیس پالمر، سازما‌دهی شده است که با تور جهانی 18 ماهه‌اش با یک "تاکسی" خورشیدی در دو سال پیش و سوار کردن مشاهیر در این مسیر،‌ توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

 پالمر گفت:‌ "ما با این مسابقه می‌خواهیم به هفت میلیارد ساکن این سیاره نیاز به انرژی‌های تجدیدپذیر و وسائل نقلیه پاک را نشان دهیم"

المر گفت یک خودروی جنوبی به علت اشکال فنی جزئی در باتری  نتوانست در زمان مقرر به خط شروع در مرکز سازمان ملل در ژنو در سوئیس برسد."

electric cars

قرار است این خودروها پس از گذشتن از اروپا،‌ روسیه، چین، کانادا و آمریکا پیش از بازگشت به ژنو در ژانویه 2011 در کنفرانس آب‌ وهوا در کانکون در مکزیک توقف کنند. هر کدام از این خودروهای الکتریکی قابل شارژ با برق می‌توانند پس از هر بار شارژ شدن تا  250 کیلومتر را بپیماید و آنها 80 روز رانندگی را در پیش خواهند داشت.

 رانندگان متعهد هستند الکتریسیته بیشتر از آن حدی که هر تیم تولید کرده است یا از یک منبع انرژی پاک مانند باد،‌ خورشید و برق‌آبی خریده است،‌ مصرف نکنند.

کد خبر 114433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز