چهل‌وهشتمین دوره بازی‌های بوندس‌لیگا 29 مرداد با بازی بایرن‌مونیخ و ولفسبورگ آغاز می‌شود.

فوتبال تیم خارجی

قهرمان دوره قبل بوندس‌لیگا در حالی فردا میزبان ولفسبورگ است که در فصل نقل و انتقالات، هیچ بازیکن جدیدی به ستاره‌های تیمش اضافه نکرده است. فان‌گال در فصل نقل و انتقالات گفته بود که تیمش نیاز به بازیکن جدید ندارد. ستاره تیم او در بازی فردا با ولفسبورگ، فرانک ریبری است که پس از پرونده رسوایی اخلاقی، حالا محرومیت 5جلسه‌ای از بازی‌های ملی هم به حواشی زندگی فوتبالی‌اش اضافه شده است.

با این حال ریبری معتقد است که می‌تواند با تمرکز بر بازی‌اش در بایرن و درخشش در این تیم، جایی که افراد زیادی از او حمایت کرده‌اند، حاشیه‌ها را دور کند؛ «آدم‌ها در اینجا کارهای زیادی از صمیم قلب برای من انجام داده‌اند. می‌دانم که باید محبت‌های آنان را پاسخ بدهم و به فرم خوبم برسم.»

بر خلاف بایرن اما ولفسبورگ پرهزینه‌ترین تیم بوندس‌لیگا در آلمان است. این باشگاه با حمایت‌های مادی مناسب توانست، ادین ژکو مهاجم تیمش را که مورد توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی بود حفظ کند. آنها همچنین اجازه ندادند زوزدان میسیموویچ بازیساز این تیم هم جدا شود. اما بزرگ‌ترین خرید آنها، نه یک بازیکن که مربی تیم است؛

استیو مک‌لارن که توانست فصل پیش، توئنته را برای اولین‌ بار قهرمان هلند کند و حالا به‌عنوان نخستین مربی انگلیسی، هدایت یک تیم را در بوندس‌لیگا به‌عهده گرفته است. اما اینها دلیل نمی‌شود که بایرن در بازی فردا، مدعی اصلی برد نباشد؛ فرانتس بکن‌باوئر رئیس افتخاری باشگاه درباره وضعیت این تیم در فصل جدید گفت: «من گمان می‌کنم - و فکر نمی‌کنم تنها کسی باشم که اینطور فکر می‌کند- که ما می‌توانیم تمام چیزهایی را که فصل پیش به آنها دست پیدا کردیم این فصل هم به دست بیاوریم؛ قهرمان بوندس‌لیگا شویم، جام حذفی را ببریم و حتی شاید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم بشویم.»

بایرن در بازی فردا تنها آرین روبن را که به خاطر مصدومیت 2 ماه از فوتبال دور خواهد بود در اختیار ندارد. این تنها مشکلی است که تیم بایرن این فصل با آن روبه‌رو است. روبن فصل پیش عملکردی بسیار درخشان داشت و به‌عنوان بازیکن سال بوندس‌لیگا انتخاب شد. این شاید کمی برای مونیخ نگران‌کننده باشد اما مولر ستاره تیم ملی آلمان در جام جهانی که عنوان بهترین گلزن جام را هم به‌دست آورد در این باره گفت: «ما ابتدای این فصل مانند فصل پیش مشکلی نخواهیم داشت چون سیستم مربی را شناخته‌ایم.»

دیگر مدعی این فصل بوندس‌لیگا، شالکه است که فصل پیش با یک رقابت تنگاتنگ و با اختلاف 5 امتیاز پس از بایرن دوم شد. فلیکس ماگات سرمربی شالکه، در فصل جدید تیمش را با خرید یک ستاره واقعی اما کمی پا به سن گذاشته تقویت کرده است؛ او رائول اسطوره رئال مادرید را به تیمش آورده است. پیش از رائول، کریستوف متسلدر مدافع رئال هم به شالکه آمده بود. شالکه هم مانند مونیخ در لیگ قهرمانان بازی می‌کند و همین موضوع می‌تواند به ضرر آنها در بوندس‌لیگا باشد.

درحالی‌که ستاره‌های پا به سن‌گذاشته به بوندس‌لیگا آمده‌اند، بازیکنان جوان و آینده‌دار آن را ترک کرده‌اند. بارز‌ترین بازیکنان جوانی که امسال دیگر در بوندس‌لیگا نیستند، سامی کدیرا از اشتوتگارت و مسعود اوزیل از وردربرمن هستند که هر دو به رئال مادرید رفته‌اند.

شاید یکی از ستاره‌های واقعی‌ای که به بوندس‌لیگا آمده، میشائیل بالاک است. او به لورکوزن، تیم سابقش بازگشته است. این تیم امسال، با حضور بالاک، یکی از مدعیان قهرمانی در بوندس‌لیگا به شمار می‌رود.

برنامه هفته اول

جمعه
بایرن‌مونیخ- ولفسبورگ

شنبه
فرایبورگ - سنت پائولی
هانوفر - اینتراخت
مونشن گلادباخ - نورنبرگ
کلن - کایزرس‌لاترن
هافنهایم - وردربرمن
هامبورگ - شالکه

یکشنبه
ماینتز - اشتوتگارت
بروسیا دورتموند - لورکوزن

کد خبر 114253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز