سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: میان سریال‌های مناسبتی که این روزها در رسانه ملی پخش می‌شود تنها مجموعه طنز، «نون و ریحون» به کارگردانی فرزاد موتمن است؛سریالی که خوشبختانه طنزش سطحی نیست و سازنده‌اش کمدی را با لودگی اشتباه نگرفته.

سینما هنر پیشه

«نون و ریحون» در همین چند قسمت اولش توانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند و درمجموع طنز وزین و موقری دارد. نکته جالب توجه در این سریال، ارجاع به برخی رخدادهای‌ اجتماعی است که خوشبختانه به شکلی سطحی صورت نگرفته است.

لحن کمدی سریال باعث می‌شود برخی نکاتی که در دل این اثر مطرح می‌شود، به‌نوعی تلطیف شود؛ سریالی که کنار روایت داستانی با فراز و نشیب‌های معمول، می‌کوشد تا در لایه‌های زیرین خود به مسائل اجتماعی بپردازد؛ اتفاقی که به این شکل در رسانه ملی رخ نداده بود، ‌درحالی‌که تلویزیون این رسالت را دارد که با طرح هوشمندانه مضامین ملتهب، هم از حساسیت‌ها پیرامون این مسائل بکاهد و هم اطمینان مردم را نسبت به رسانه ملی بیشتر کند. رویکرد طنز اجتماعی سریال «نون و ریحون» می‌تواند هم فضای نقد در رسانه ملی را بازتر کند و هم بر اعتماد شهروندان بیفزاید.

کمی هوای تازه می‌تواند به سود همه تمام شود؛ از برنامه‌سازان و مدیران سیما گرفته تا مخاطبانی که حوصله‌شان از لودگی‌هایی که به‌نام طنز به‌خوردشان داده می‌شود سررفته و به‌دنبال کمدی سالم هستند.

کد خبر 114144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز