کریم اعظمی: فرهاد مجیدی سال گذشته یکی از مؤثرترین بازیکنان استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بود.

فوتبال - بازیکنان

 پس از پایان لیگ و تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال، خیلی‌ها در انتظار جدایی این بازیکن از جمع آبی‌پوشان بودند ولی در نهایت این اتفاق نیفتاد و کاپیتان استقلال با اینکه از تیم‌های عربی هم پیشنهاد داشت ترجیح داد قراردادش را تمدید کند. مجیدی امسال هم جزو بازیکنان آماده استقلال محسوب می‌شود که در 2بازی اخیر تیمش مقابل ذوب‌آهن و استیل‌آذین موفق به گلزنی شده که البته گل‌های او پیروزی استقلال را به همراه نداشته است. مجیدی در مورد بازی قبلی تیمش مقابل استیل‌آذین، شرایط فعلی استقلال و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد. او معتقد است که کیفیت بازی‌های این فصل نسبت به سال گذشته بالاتر رفته است.

  • نظرتان در مورد بازی با استیل آذین چیست؟

به‌نظر من بازی خوبی بود و فکر می‌کنم دوستداران فوتبال قشنگ‌ترین بازی لیگ را در 4هفته اخیر تماشا کردند. ما باید 3امتیاز را می‌گرفتیم و از دست دادن امتیاز در بازی‌های خانگی اصلا برای استقلال خوشایند نیست. ما نباید این فرصت‌ها را به سادگی از دست بدهیم.

  • استقلال مستحق برد بود؟

ما فرصت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم برنده باشیم ولی همین چیزهاست که فوتبال را جذاب و غیرقابل پیش‌بینی می‌کند. استقلال در این دیدار 2امتیاز خیلی مهم را از دست داد.

  • استیل آذین را چطور دیدید؟

آنها تیم خوبی دارند. حضور استیل آذین به جذابیت‌های لیگ کمک می‌کند. در سال‌های قبل بازی کردن با دیگر تیم‌های تهرانی برای پرسپولیس و استقلال جذابیت زیادی نداشت. الان اما شرایط فرق کرده و استیل آذین جزو تیم‌های تهرانی است که جذابیت بازی‌ها را بالا برده است.

  • در مورد قضاوت محسن قهرمانی در این مسابقه چه صحبتی دارید؟

داوری در مجموع خوب بود و مشکل خاصی نداشت ولی فکر می‌کنم که یک پنالتی به سود استقلال گرفته نشد.

  • منظورتان همان صحنه‌ای است که کعبی و میداوودی برخورد داشتند؟

دقیقا. در آن صحنه فکر می‌کنم که کعبی تعادل میداوودی را به هم زد و داور باید پنالتی می‌گرفت که چنین اتفاقی نیفتاد.

  • قبول دارید که استقلال پس از پشت سر گذاشتن 4هفته خوب امتیاز جمع نکرده است؟

این درست است که امتیازهای حساسی را از دست داده‌ایم ولی مطمئن باشید شرایط استقلال هفته به هفته بهتر خواهد شد. تیم ما تغییرات زیادی داشته، چند بازیکن جدا شدند و مهره‌های جدید به تیم آمدند. باید به استقلال فرصت بدهیم تا بازیکنان از لحاظ تاکتیکی به درک متقابل برسند و سرمربی هم بتواند تفکراتش را در تیم پیاده کند.

  • به‌نظر شما استقلال نسبت به فصل قبل قوی‌تر شده است؟

پیش‌بینی کردن از حالا اصلا کار درستی نیست. ما باید تا پایان فصل منتظر بمانیم و بعد در این مورد حرف بزنیم. عملکرد یک تیم با چند بازی سنجیده نمی‌شود و ملاک ارزیابی باید تمام بازی‌های لیگ باشد. استقلال در هر فصل شرایط خاص خودش را دارد و نباید در این مورد مقایسه‌ای صورت بگیرد.

  • مثل اینکه چند هفته‌ای است عضلات شکم‌تان مشکل دارد؟

این مصدومیت وجود دارد ولی خوشبختانه الان مشکل خاصی ندارم و دیدید که بدون مشکل خاصی برای استقلال بازی کردم.

  • در مورد خط حمله استقلال چه نظری دارید؟

در این پست بازیکنان بسیار خوبی در تیم ما هستند. میداوودی که بازیکن دونده و زحمتکشی است یا آرش برهانی که گلزن است. در ضمن باید بازیکن برزیلی یعنی ریکاردو دوس سانتوس را هم به این جمع اضافه کنیم. فیلیپ دسوزا هم در فاز تهاجمی خوب کار می‌کند و علاوه بر قدرت پاسوری، خودش را به خوبی در موقعیت گل قرار می‌دهد.

  • خودتان دوست دارید در پست مهاجم نوک بازی کنید یا مهاجم کنار؟

برای من هیچ فرقی ندارد. من یک بازیکن هستم و باید تابع دستورات سرمربی باشم.

  • به‌نظر شما کدام تیم‌ها مدعی قهرمانی هستند؟

از حالا نمی‌توان پیش‌بینی کرد و من تیمی را در این چهار هفته ندیده‌ام که به معنای واقعی انسجام کامل داشته باشد. در سال‌های اخیر دیدید که تیم‌های مختلفی صدرنشین لیگ شدند و قهرمان هم در هفته آخر یا یک هفته قبل از آن مشخص شد.

به‌عنوان مثال هیچ کس تصور نمی‌کرد که صنعت نفت صدرنشین شود و این جزو اتفاقات فوتبال است. مطمئن باشید که تا پایان لیگ هم اتفاقات زیادی خواهد افتاد. در ضمن من از این که امسال نتایج لیگ اصلا قابل پیش‌بینی نیست، خوشحالم و این جذابیت بازی‌ها را بیشتر می‌کند. شما در این چهار هفته دیدید که خیلی از نتایج برخلاف پیش‌بینی‌ها رقم خورد.

  • کار کردن با پرویز مظلومی چطور است؟

تا الان خوب بوده و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. من سال‌های قبل هم با مربیانی مثل امیر قلعه نویی، فیروز کریمی و صمد مرفاوی کار کرده‌ام و هیچ مشکلی هم با آنها نداشته‌ام. من بازیکن استقلال هستم و باید تابع دستور کادر فنی باشم.

  • در مورد بازی با پیکان چه صحبتی دارید؟

این بازی هم در نوع خودش سخت است. ما 2امتیاز حساس را مقابل استیل آذین از دست دادیم و حالا باید تحت هر شرایطی پیکان را ببریم. با اینکه آنها در بحران به سر می‌برند ولی فکر می‌کنم که بازی سختی پیش‌رو داشته باشیم.

  • مثل اینکه نسبت به کیفیت توپ‌های لیگ برتر اعتراض داشتید؟

بله همینطور است. نمی‌دانم چه کسی این توپ‌ها را انتخاب کرده است. کیفیت توپ‌های لیگ افتضاح است، نه می‌شود با این توپ‌ها بغل پا زد نه شوت. فکر می‌کنم اکثر بازیکنان لیگ هم از توپ‌هایی که انتخاب شده راضی نیستند. حداقل این توپ‌ها را در لیگ‌های پایین‌تر امتحان می‌کردند و سپس به لیگ برتر می‌آوردند.

کد خبر 114098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز