همشهری آنلاین: مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قانون منع تعقیب قضایی سربازان فراری فقط شامل حال سربازانی می شود که تا پایان سال 86 از خدمت فرار کرده اند

سربازی

سردار سرتیپ موسی کمالی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه این عده از سربازان برابر مصوبه فرماندهی کل قوا از تعقیب و مجازات معاف هستند، افزود: این افراد می‌توانند با مراجعه به یگان‌های محل خدمتِ سابق خود، بدون مجازات و اضافه خدمت، مدت باقی مانده سربازی خود را سپری و کارت پایان خدمت دریافت کنند.

وی ادامه داد: یگان‌های مربوط موظفند تا این افراد را در اسرع وقت به کار گیرند و مدت خدمت آنان را برابر قوانین جاری حساب کنند به نحوی که اگر در زمان فرارِ فرد، مدت سربازی 24 ماه بود باید مدت باقی مانده سربازی خود را بر اساس 18 ماه سپری کند.

سردار کمالی در عین حال گفت: سربازانی که در زمان فرار تا پایان سال 1386 بیش از 18 ماه خدمت سربازی انجام داده‌اند می‌توانند با مراجعه به محل خدمت خود به دریافت کارت پایان خدمت اقدام کنند.

مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح از سربازان فراری خواست تا هر چه سریعتر به یگان‌های خدمتی خود مراجعه کنند تا بیش از این مدت فرار آنان طولانی نشود.

سردار کمالی با بیان این که هیچ مصوبه جدیدی برای منع تعقیب قانونی سربازان فراری بعد از سال 86 تا کنون صادر نشده است، افزود: برابر قوانین، دژبان‌های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی بر اساس آدرس‌های موجود به شناسایی و دستگیری این افراد اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: این افراد پس از دستگیری، به یگان‌های مربوط تحویل و سپس به دادگاه قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند تا به جرمشان رسیدگی شود.

سردار کمالی مشکلات خانوادگی و احساسی و برداشت نادرست از وضعیت سربازی را از علل فرار از خدمت سربازی بیان کرد و گفت: بیشتر افرادی که از خدمت سربازی فرار می‌کنند، پشیمان می‌شوند و پس از مدتی خود را معرفی می‌کنند.

کد خبر 113883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز