چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، دروازه‌ای است که به روی حقیقت گشوده شده است

این بارگاه ملکوتی پناهگاهی است برای هر کس که با راز و نیاز به سویش می‌شتابد و علی بن موسی الرضا(ع) هم آغوش رحمتش را به سوی مشتاقانش گشوده است و با عطر حضورش در دیار توس، روح زائران و مجاورانش را نوازش می‌دهد.

این حضور آسمانی باعث شده که مشهد نه یک شهر عادی باشد و نه مانند بقیه شهرهای بزرگ. مشهد شهری است که مقام معظم رهبری آن را «مطاف کروبیان و محبط فرشتگان» می‌داند.

اما میهمان و میزبان چنین گوهر آسمانی بودن کار ساده‌ای نیست و پذیرفتن مسئولیت، ایجاد فضایی در خور منزلت این امام همام امری خطیر است و به حتم شما نیز تصدیق می‌کنید که مجموعه آستان قدس رضوی به عنوان متولی این امر خطیر هر آنچه در چنته داشته را پیشکش کرده است.

آستان قدس رضوی تمام هم و غم خود را معطوف کرده است که خدمات مورد نیاز زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) را با اتکا بر نذورات و اوقاف زائران حرم رضوی تأمین کند، تا مشتاقان حضرت با فراق بال، از معنویت این قطعه از بهشت فیض ببرند.

نوسازی و بازسازی حریم مقدس حرم، راهنماهای زائر، موزه‌ها، مراکز اقامتی، کتابخانه‌ها، روزنامه‌ها، دانشگاه و مدارس، مراکز بیمارستانی و درمانی، محصولات غذایی بهداشتی، چیزهایی است که در یک نگاه اجمالی، از خدمات آستان قدس رضوی به چشم می‌آید.

خدمات فراوان دیگری از جمله اطعام ایتام، فعالیت‌های فرهنگی با نیت نزدیک‌کردن قلوب شیعیان جهان اسلام با محوریت بارگاه منور رضوی و فعالیت‌های اقتصادی فراوانی که در راستای توسعه و سربلندی انقلاب و میهن انجام می‌شود و سود و ثمره آن در جهت حفظ و احیا و ارتقای فرهنگ رضوی صرف می‌شود.

این مجموعه علاوه بر خدمات فراگیر فرهنگی که به همت پانزده مؤسسه و بنیاد فرهنگی و اجتماعی، زیر نظر شورای عالی فرهنگی ارائه می‌کند، وظیفه خود می‌داند که براساس نیات واقفان و نیازهای جامعه و به ویژه زائران مرقد منور رضوی از طریق ۶ معاونت و یک سازمان اقتصادی با سرپرستی بیش از ۵۰ شرکت اقتصادی در راه حفظ فرهنگ رضوی گام‌های مثبت و محکمی را بردارد، به این امید که روزی گفتار و رفتار همه شیعیان برپایه فرهنگ اصیل رضوی شکل بگیرد.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 113852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز