همشهری آنلاین: یک گروه شورشی در اوگاندا صدها روستایی را در جمهوری آفریقای مرکزی و جمهوری دموکراتیک کنگو ربوده و آنها را واداشته است تا بجنگند

Child Soldiers

خبرگزاری آلمان از نایروبی و واشنگتن گزارش داد، طبق تحقیقی که گروه دیده بان حقوق بشر منتشر کرد، ارتش موسوم به LRA بیش از 697 بزرگسال و کودک را در 18 ماه گذشته در جمهوری آفریقای مرکزی و ناحیه باس اوله (Bas Uele) در شمال کنگو ربوده است.

دیده بان اعلام کرد، حدود یک سوم افراد ربوده شده را کودکانی تشکیل می‌دهند که مجبور به انجام وظیفه به عنوان سرباز یا برده‌های جنسی شده‌اند. آنکه وان وودنبرگ (Anneke Van Woudenberg)، محقق ارشد آفریقا در دیده بان گفت: " LRA به عملیات مخوف خود برای تجدید نیروی کادر خود از میان کودکانی که وحشیانه از روستای خود جدا شده‌اند، ادامه می‌دهد و آنها را به جنگ وادار می‌کند."

255 نفر توسط این گروه کشته شده‌ و در این دوره بیش از 74 هزار نفر از خانه‌هایشان آواره شده‌اند.

Uganda - Child Soldiers

این گروه شورشی که پس از سرکوب شورشی که در شمال اوگاندا داشت، در سال 2005 به جنگل‌های جمهوری دموکراتیک کنگو فرار کرد، به خاطر تاکتیک‌هایش برای سربازگیری مشهور شده است.

دیوان بین‌المللی کیفری برای جوزف کنی (Joseph Kony) و دیگر رهبران LRA به خاطر جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت حکم بازداشت صادر کرده است.

نیروهای اوگاندایی و کنگو در قلع و قمع چریک‌ها در عملیات نظامی که از دسامبر 2008 آغاز شد، شکست خورده‌اند. این گروه اکنون میان جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و سودان جنوبی در تردد است.

دیده بان حقوق بشر از اوگاندا، دولت‌های ملی و سازمان ملل که تعداد بسیاری نیروی صلح بان در کنگو دارد، خواسته است کار بیشتری برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهند.

این تحقیق ظرف یک ماه انجام گرفته است که در این دوره کارکنان دیده بان  با صدها غیرنظامی مصاحبه انجام داده‌اند که از میان آنها 90 نفر از چنگ LRA گریخته بودند.

کد خبر 113717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز