همشهری آنلاین: شکستگی فشاری (stress fracture) آسیب استخوانی ناشی از استفاده بیش از حد است و معمولی در ورزش‌هایی مانند دویدن ایجاد می‌شود

stress frcture

 عضلات خسته‌شده پس از مدتی دیگر نمی‌توانند فشار ناشی از یک فعالیت جسمی معین را جذب کنند، بنابراین فشار ضربات جذب استخوان می‌شود و به ایجاد ایجاد یک شکستگی ظریف می‌انجامد.

 برای کمک به بهبودی شکستگی فشاری به این توصیه‌ها عمل کنید:

  •  ورزش یا فعالیتی که شکستگی فشاری را ایجاد کرده است،‌ کنار بگذارید. عموما دوره بهبودی شش تا هشت هفته به طول می‌انجامد.
  •  در صورت امکان تنها فعالیت‌های سبکی را که باعث درد در محل شکستگی‌تان نمی‌شود را انجام دهید.
  •  استفاده از بریس یا تویی کفش ممکن است سرعت بهبودی را بیشتر کند.
  •  فعالیت جسمی‌تان را زودتر از زمان توصیه‌شده شروع نکنید،‌ چرا که آسیب دیدن مجدد آن ناحیه ممکن است ایجاد آسیب شدیدتر و طولانی‌تری شود.

HealthDay

کد خبر 113606

برچسب‌ها