دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

اگر افشین قطبی در روز اول تمرین تیم ملی خسته از حضور در کنفرانس مطبوعاتی، پا به زمین کمپ تیم‌های ملی گذاشت، صبح دیروز با انرژی بیشتری در تمرین حاضر شد.

فوتبال تیم ملی

حتی از حضور خبرنگاران پرتعداد روز اول هم خبری نبود؛ اتفاقی که سرمربی تیم ملی را آسوده خاطر کرده بود؛ اینکه دیگر قرار نیست درباره دعوت نشدن علی کریمی به تیم ملی صحبت کند و حتی دیگر قرار نیست در مورد رفتن یا نرفتن به آفریقای جنوبی توضیح دهد؛ زیرا در این باره به همه ابهام‌ها پاسخ داده است.

به همین دلیل، او در برابر پرسش‌های اندک خبرنگاران حاضر در کمپ تیم‌های ملی، بیشتر درباره مسابقه دوستانه تیم ملی با ارمنستان صحبت کرد. افشین قطبی گفت: «وقتی گزینه‌ها کم باشد و حق انتخاب وجود نداشته باشد باید همان یک گزینه را انتخاب کرد و ما به‌خاطر همین مسئله ارمنستان را انتخاب کردیم.»

تمرینات دیروز تیم ملی هم به همین دلیل برگزار شد؛ برای مسابقه با ارمنستان. برخلاف تمرین روز اول، در این تمرین جواد نکونام نیز حضور داشت، درحالی‌که سرمربی تیم ملی نگران وضعیت محمدرضا خلعتبری، مهرداد اولادی و میلاد میداوودی است. این سه بازیکنان ظاهرا نمی‌توانند تیم‌ملی را در سفر به ارمنستان همراهی کنند.

خلعتبری و میداوودی مصدوم هستند و اولادی مشکل خروج از کشور دارد. البته میداوودی در تمرین دیروز حضور داشت و بعد از تمرین، اردوی تیم ملی را ترک کرد. قطبی می‌گوید: «تصمیم گرفتیم میداوودی را به خاطر اینکه بتواند زودتر به باشگاهش اضافه شود در تهران بگذاریم.»

در عین حال میلاد زنیدپور، کریم انصاری فرد و علیرضا حقیقی هم برای حل مشکل خروجی‌شان جزو بازیکنان غایب تمرین بودند. سرمربی تیم ملی امیدوار است با بهترین بازیکنان تیم ملی به ارمنستان سفر کند: «احساسمان این است که ارمنستان به فوتبال اروپا خیلی نزدیک است و رویارویی با این تیم می‌تواند به ملی‌پوشان کمک کند.» او ادامه می‌دهد: «شاید ارمنستان اسم خیلی بزرگی در ایران نداشته باشد اما با نتایجی که این تیم در بازی‌های اخیر کسب کرده نشان می‌دهد که ارمنستان تیم خوبی است. فکر می‌کنم ارمنستان بازی بسته‌ای را ارائه می‌دهد و این می‌تواند شبیه سبک تیم‌های عربی و عراق باشد ولی به هر حال این تیم تفاوت‌های زیادی با حریفان ما در آسیا دارد.»

تأکید کفاشیان

در تمرین صبح دیروز، هنگامی که افشین قطبی با مدافعان به‌طور اختصاصی تمرین می‌کرد، بقیه بازیکنان در گوشه دیگر زمین زیرنظر علیرضا منصوریان و پیت بیوتر تمرین می‌کردند. در این دقایق رئیس فدراسیون فوتبال در کمپ تیم‌های ملی حاضر شد. حضور علی کفاشیان حاوی نکاتی بود که به گذشته نزدیک برمی‌گشت؛ اینکه وضعیت مدیریت کفاشیان در فدراسیون فوتبال مشخص نیست و در روزهای گذشته گزینه‌ای هم به‌عنوان آلترناتیو برای این پست مطرح شد.

پس بی‌دلیل نبود که رئیس فدراسیون برای بازیکنان از اهمیت جام ملت‌های آسیا بگوید. کفاشیان به بازیکنان گفت: «خواسته رئیس سازمان تربیت بدنی برای قهرمانی تیم ملی خواسته بحقی است و بازیکنان ما توانایی قهرمانی در آسیا را دارند.»

رئیس سازمان ورزش در مصاحبه‌ای گفته بود که توقعات از تیم ملی بالاست و به جام‌ملت‌ها اشاره کرد. اگر تیم ملی در این مسابقه‌ها نتواند قهرمان شود، احتمال جدایی کفاشیان از فدراسیون وجود دارد. رئیس فدراسیون بدون اشاره به این موضوع می‌گوید: «قهرمانی در آسیا خواسته بزرگی نیست. خودمان می‌خواهیم به جام‌جهانی صعود کنیم و به مراحل بعدی راه یابیم. این توانایی در ما وجود دارد. ضمن اینکه معتقدیم همواره باید تیم‌های ما یک سرو گردن از حریف‌های آسیایی بالاتر باشند.»

آخرین تمرین تیم ملی عصر دیروز برگزار شد و بازیکنان تیم ملی ساعت 3‌بامداد با پروازی مستقیم راهی ایروان شدند تا چهارشنبه دیدار تدارکاتی خود را برابر این تیم اروپایی برگزار کنند.

کد خبر 113530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز