دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نوزاد نارس دختر در بیمارستان کودکان هوبئی در چین ‌با خونی به رنگ صورتی متولد شد.

newborn

 به گزارش روزنامه چاینا دیلی این نوزاد 40 روزه که در یک بیمارستان محلی به دنیا آمده بود تا یک هفتگی سالم به نظر می‌رسید. اما از حدود دو هفته علائم بیماری در او ظاهر شد،‌و به بیمارستان کودکان هوبئی در مرکر چین منتقل شد و در آنجا بود که معلوم شد خون او صورتی است.

بررسی‌ها نشان داد که این نوزاد به هیپرلیپیدمی (بالا بودن میزان چربی خون)، عفونت ریوی، کمخونی و رتینوپاتی (آسیب شبکیه چشم) مبتلاست.

[چطور بفهمیم چربی خون‌‌مان بالاست؟]

در هیپرلیپیدمی ممکن است هر یک از چربی‌های خون بالا باشد،‌اما معمولا در مواردی که هم کلسترول و هم تری‌گلیسیرید خون بالاست، این عنوان به کار می‌رود. هیپرلیپیدمی معمولا بزرگسالان را مبتلا می‌کند،‌ و تا به حال در نوزادان گزارش نشده بود.

 رنگ صورتی خون این نوزاد به مقدار زیاد چربی‌های موجود در آن نسبت داده می‌شود. هنگامی چربی‌ها شریان‌ها را بند می‌آورند، ‌ممکن است به بیماری‌های عروقی مانند مشکلات قلبی یا سکته مغزی یا حتی از کار انداختن اندام‌های مختلف منجر شوند.

ظاهرا این نوزاد دچار یک بیماری مادرزادی متابولیک (مربوط به سوخت و ساز) است که علاج آن مشکل است و پزشکان در حال حاضر تنها می‌توانند علائم آن را درمان کنند.

کد خبر 113447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز