پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: لهستان قرار است به زودی اوری ب. عامل موساد را به آلمان مسترد کند.

Uri Brodsky

شبکه خبری زد د اف آلمان گزارش داد، دادگاه تجدیدنظر در ورشو دفاعیات متهم و وکیل وی را رد کرده است.

قاضی پرونده گفت "دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی برای استرداد را تایید کرد". اوری ب. عامل موساد روز چهارم ژوئن در فرودگاه ورشو بازداشت شد. وی متهم است که از آلمان برای تدارک ترور یکی از رهبران حماس به دوبی رفته است.

محمد المبحوح 19 ژانویه در دوبی به شهادت رسید.

 تحقیقی درباره ترور صورت نمی گیرد

یک دادگاه منطقه ای در لهستان اوایل ژوئیه حکم به استرداد این فرد به آلمان داد.  و او هم درخواست استیناف داد. قاضی پرونده در آن زمان حکم داد که وی در آلمان نه به خاطر فعالیت های جاسوسی، بلکه به خاطر جعل مدارک هویتی و تقلب دادگاهی خواهد شد. این عامل موساد قرار است ظرف 10 روز به مقامات آلمان تحویل شود.

آلمان به صورت رسمی اوری ب. را به خاطر سوءقصد تحت پیگرد قرار نداده است، بلکه او به خاطر فعالیت های مخفیانه تحت تعقیب است. این شهروند صهیونیستی به یکی از عوامل ترور دوبی گذرنامه جعلی آلمانی داده است.

گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان در ماه فوریه تائید کرده بود که در این حمله از یک گذرنامه آلمانی استفاده شده است. به گفته وی، به همین خاطر آلمان خواهان روشن شدن موضوع است.

وستروله در آلمان زمان وعده داد از تلاش مقامات امارات متحده عربی برای تحقیق در این خصوص حمایت کند. حمله ماه ژانویه در یک هتل مجلل در دوبی توسط دوربین های متعددی ضبط شد. در برخی از تصاویر عاملان حمله خود را با کلاه های بیس بال و راکت های تنیس استتار کرده بودند.

کد خبر 113190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز