پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: آبهای معدنی و بسته بندی مشمول مقررات استانداردهای اجباری هستند و سازمان استاندارد تنها مرجع تعیین و تایید کیفیت این آبها است.

حسین آزارشی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج با اعلام خبر فوق افزود: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در راستای عمل به وظایف ذاتی خود و طرح اجرای هماهنگ استانداردها (طاها) به منظور بررسی کیفیت کالاها و انطباق با استانداردهای ملی عمل می کند.

وی ادامه داد: در این راستا این سازمان نمونه تمامی کالاهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری را از سطح بازار و مراکز خرید و عرضه کالاها، خریداری و مورد آزمون قرار می دهد.

حسین آزارشی عنوان کرد: پس از آزمونهای انجام شده بر روی کالاهای خریداری شده این سازمان نسبت به تمدید پروانه واحدهایی که کالای استاندارد و با کیفیت تولید می کنند اقدام می کند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین سازمان استاندارد با تعلیق و ابطال پروانه آن دسته از واحدهایی که در تولیداتشان موازین استاندارد را رعایت نمی کنند با امحای تولیدات غیر استاندارد اقدامات لازم و قانونی را انجام می دهد.

سخنگوی سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: هر آب معدنی که دارای آرم استاندارد باشد تضمین کیفیت آن به عهده سازمان ما است.

آزارشی افزود: سازمان استاندارد به عنوان مرجع تعیین و تدوین استاندارد با همکاری سایر دستگاهها و تایید کیفیت آبهای معدنی بسته بندی و در راستای تامین سلامت هموطنان از عموم مردم دعوت کرده است که از آبهای معدنی بدون علامت استاندارد خودداری کنند.

وی از افراد یا گروههای صاحب نظر و دست اندرکار در ارتباط با این موضوع دعوت کرد تا برای رفع شبهه ها و ابهامات و بررسی و طرح موضوعات مربوطه با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم به اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مراجعه کنند.

این مسئول یادآور شد: این اداره کل در تهران، ضلع جنوب غربی میدان ونک، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین مدارک یادشده می تواند به این آدرس ارسال شود ضمن اینکه قطعا به مراجعات حضوری و مدارک ارسالی رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 113186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز