همشهری آنلاین: مدیر اداره محیط زیست شفت و فومن گفت: با شکار تنها مرال نر بالغ ارتفاعات شهرستان شفت نسل این حیوان در خطر انقراض قرار گرفت

محیط زیست

مهندس علی اصغر روشنی در گفت‌وگو با ایسنا از شکار تنها مرال نر بالغ در ارتفاعات شهرستان شفت خبر داد و گفت: این مرال که تنها مرال سرشماری شده گشتارود و سیامزگی فومن و شفت بود در منطقه 39 هزار هکتار مورد حفاظت قرار می‌گرفت توسط شکارچیان کشته شد.

 وی افزود: این مرال جزء چهار پایان کمیاب محیط زیست است و زیستگاه این حیوان در 1500 متر به بالای مناطق جنگلی انبوه است.

 روشنی با اشاره به اینکه پس از اطلاع از این شکار تعدادی از افراد گشت محیط زیست را در منطقه برای دستگیری شکارچیان مستقر کردیم، خاطرنشان کرد: شکارچیان را در خانه‌ای که مشغول طبخ این مرال بودند دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادیم.

 وی گفت: پس از این مرال دیگر مرال نر بالغ در استان وجود ندارد و شکار این حیوان نسل آن را در تهدید انقراض کامل در این شهرستان قرار داده است.

 رئیس اداره محیط زیست شفت و فومن با بیان این که شکارچیان این مرال به 6 ماه تا 3 سال زندان و پرداخت جریمه نقدی یک میلیون و 200 هزار تومان محکوم خواهند شد، تصریح کرد: مرال‌ها نگین طبیعت هستند و شکار آنها گاهی نابخشودنی است که نسلهای آینده چنین عملی زشتی را هرگز فراموش نخواهند کرد و از آن به تاسف یاد خواهند کرد.

کد خبر 113139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز